۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۴۱
کد خبر: 81567250
T T
۰ نفر
معاون استاندار كرمان: همكاري ويژه بانك ها در سال 94 ضروري است

كرمان - ايرنا - معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار كرمان از همكاري بانك ها در سال گذشته با توجه به محدوديت ها تقدير كرد و گفت: البته در سال 94 همكاري وِيژه بانك ها ضروري است.

به گزارش ايرنا محمدرضا فتوت روز شنبه در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان كرمان افزود: نرخ هاي سود بالا منجر به قفل شدن كارها شده كه بايد رفع اين گونه موانع از دغدغه بانك ها باشد.

وي عملياتي كردن بيش از 70 هزار ميليارد تومان تفاهم نامه سرمايه گذاري در استان را يكي از اقدامات مهم در زمينه رفع مشكل بيكاري دانست و خاطرنشان كرد: بانك ها و دستگاه هاي مربوط در تحقق اين هدف كمك كنند.

وي به طرح جامع كارآفرينان جوانان در استان و مورد توجه استاندار كرمان اشاره و بيان كرد: بر اساس آمار موجود درصد اشتغال و كارآفريني در بخش تعاوني و دولتي بسيار پايين است.

معاون استاندار كرمان گفت: فرهنگ جامعه به گونه اي شده است كه همه در جستجوي كار دولتي و پيگير شاغل بودن در سيستم دولتي هستند.

وي افزود: اكنون دولت از نظر حجم نيروي انساني شرايط ويژه اي دارد و در آزمون استخدامي سال 94 تعداد پنج يا شش نفر براي سهميه استان است و اگر بتوان مشكلات نفرات قبل را حل كرد و به نتيجه رساند زمان زيادي طول مي كشد.

وي با اشاره به پتانسيل و امكانات خوب استان در زمينه اشتغال و كارآفريني بيان كرد: بايد در بخش خصوصي شغل ايجاد كنيم و در اين راه كارآفرينان ما را همراهي كنند زيرا با هماهنگي خيلي راحت مي توان اين كار را انجام داد.

فتوت به نامگذاري سال جاري با عنوان دولت و ملت، همدلي و همزباني از سوي رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: دولت خدمتگزار مردم و مردم كارفرماي دولت هستند و بايد امسال و در وظيفه اصلي خود كه دغدغه اشتغال است يك حركت جدي را شاهد باشيم.

وي به سفر سال گذشته استاندار كرمان به راور و طرح اشتغال و توسعه اين شهرستان اشاره كرد و افزود: بخش هاي مربوط در حال تهيه برنامه جامع هستند.

وي گفت: شرايط راور با ديگر شهرستان هاي كرمان متفاوت است و در فهرست مناطق محروم نبوده و ميزان بيكاري و مسايل و مشكلات اجتماعي اين شهرستان بيشتر است.

معاون استاندار كرمان تاكيد كرد: لازم است اشتغال در شهرستان راور و طرح توسعه راور به صورت ويژه بررسي شود و دستگاه هاي مربوط تا چند روز آينده طرح ها، برنامه ها و نظرت خود را ارسال كنند تا بتوان از برنامه هاي راهگشا استفاده كرد.

وي گفت: مي بايست از شهرستان راور شروع و سند اشتغال را براي شهرستان هاي ديگر هم عملياتي كرد.

فتوت اضافه كرد: كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري در سال جاري كار سختي را برعهده دارد.

7439/3028