۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹
کد خبر: 81572276
T T
۰ نفر

بازیگرنقش رهبر انقلاب در معمای شاه مشخص شد

۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹
کد خبر: 81572276
بازیگرنقش رهبر انقلاب در معمای شاه مشخص شد

تهران-ایرنا-تهیه كننده مجموعه تلویزیونی معمای شاه با ذكر ایفاگران نقش‌های رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: تصویر برداری معمای شاه‌ تا یك سال دیگر به پایان می‌رسد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا ، علی لدنی در خصوص روند تولید سریال معمای شاه گفت: در حال حاضر مشغول تصویر برداری قسمت‌های موزه عبرت خانه آیت الله طالقانی، خانه شهید نواب صفوی، زندان قصر و شهرك سینمایی هستیم.

وی در ادامه افزود: تا یك سال دیگر تصویر برادری این سریال ادامه دارد اما پخش آن از مهر ماه سال 94 خواهد بود.

این تهیه كننده پیرامون بازیگران این سریال خاطر نشان كرد: علیرضا مهران نقش مقام معظم رهبری را بازی می‌كند و همچنین نقش آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی را حسین باقریان ایفا می‌كند.

لدنی در پایان خاطر نشان كرد: در كنار تصویر برداری، تدوین معمای شاه نیز انجام می‌شود و امیدوارم این سریال مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.



**تاكید سرافر از بر همكاری بیشتر صدا و سیما با ناجا

رییس سازمان صدا و سیما بر همكاری بیشتر و نیروی انتظامی تاكید كرد.

محمد سرافراز روز چهارشنبه در دیدار با فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی با بسیاری از شئون مردم در صحنه جامعه ارتباط دارد و مردم توقع دارند معضلات اجتماعی از طریق این نیرو حل شود.

وی افزود: صدا و سیما باید كمك كند و به مردم آموزش دهد كه چطور از جرایم جلوگیری شود یا اگر جرمی اتفاق افتاد راه حل برای آن پیدا شود.

سرافراز گفت: هر چه همكاری صدا و سیما با نیروی انتظامی در بخش‌های آموزش و آگاهی بخشی به مردم بیشتر باشد به موضوع پیشگری از جرایم كمك می شود.

رئیس رسانه ملی افزود: ان شاءالله با افزایش این همكاری شاخص های منفی كه در صحنه جامعه ما هست‌ كم شود.



**رییس ستاد انتخابات مجلس صداوسیما مشخص شد

رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس ستاد انتخابات این رسانه را برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان معرفی كرد.

محمد سرافراز در حكمی پیمان جبلی معاون خبر این رسانه را به عنوان رئیس ستاد انتخابات صدا و سیما در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان منصوب كرد.

سرافراز در این حكم رئیس ستاد انتخابات را به هماهنگی میان معاونت ها و بخش های خبری، تولیدی و پژوهشی سازمان موظف كرده و از وی خواسته است از تمام ظرفیت های موجود برای برگزاری انتخابات آتی بهره گیرد.

وی همچنین بر اطلاع رسانی دقیق، صحیح و مستمر با رعایت اصل بی‌طرفی در روند این ماموریت تاكید كرده است.

همچنین پیمان جبلی معاون خبر و رئیس ستاد انتخابات سازمان در حكمی امیر علی ملكی را به عنوان دبیر ستاد انتخابات صدا و سیمادر دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان منصوب كرد



** مستند از هیروشیما تا لوزان در شبكه یك سیما

مستند از هیروشیما تا لوزان با هدف بررسی دو موضع پر سر و صدای خبری در جهان از شبكه یك سیما پخش می شود.

این مستند تلاش می كند نگاهی دقیق به موفقیت‌های به دست آمده در گفت و گوهای هسته‌ای ایران با گروه 5+1 به ویژه در نشست لوزان سوئیس بیندازد و از سویی به جنایات آمریكا و تعهد شكنی‌های بین المللی ایالات متحده در طول تاریخ می پردازد؛ بمباران هیروشیما و ناكازاكی و حمایت ایالات متحده از این جنایت بزرگ هنوز در افكار عمومی باورپذیر نیست.

این مستند امشب، چهارشنبه 26 فروردین، ساعت 23:45 از شبكه یك سیما پخش خواهد شد.



** آخر هفته با فیلم های سینمایی شبكه یك

فیلم های سینمایی بازماندگان و بدون توقف پنج شنبه 27 و جمعه 28 فروردین از شبكه یك سیما روی آنتن می رود.



** یادداشت های یك زن خانه دار به نیمه رسید

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی یادداشت های یك زن خانه دار به تهیه كنندگی اسماعیل عفیفه و كارگردانی مسعود كرامتی به نیمه رسید.

به گزارش روابط عمومی شبكه پنج، این مجموعه تلویزیونی در 45 قسمت 35 دقیقه ای تهیه و تولید می شود كه تاكنون 20 قسمت آن تصویر برداری شده است.

امیرعباس پیام سرپرست نویسندگان سریال یادداشت‌های یك زن خانه دار را بر عهده دارد

حامد افضلی، رویا خسرو نجدی، سولماز مرتضی وند، پریناز لطف الهی، نسیم عرب امیری، مهدی كیا مصطفی زندی سایر نویسندگان قسمت های مختلف این مجموعه هستند.

در خلاصه داستان مجموعه یادداشت‌های یك زن خانه‌دار آمده است: شیوا نویسنده وبلاگی به نام «یادداشت‌های یك زن خانه دار» است. او اتفاقات زندگی روزمره خودش و اطرافیانش را در آن می‌نویسد و این تجربیات را با خوانندگان وبلاگش كه در مورد نوشته‌های او نظر می‌دهند در میان می‌گذارد و.....

در این سریال اپیزودی و خانوادگی، فریبا جدی‌كار و محمود نوروزیان پدر و مادر خانواده هستند كه با دختر جوان‌شان (مونا غمخوار) در یك خانه زندگی‌ می‌كنند. همچنین شقایق دهقان ‌و امیررضا دلاوری‌ دختر و داماد خانواده‌ هستند كه در طبقه دیگری حضور دارند و علی عامل‌ هاشمی هم پسر خانواده است كه در طبقه‌ای دیگر زندگی می‌كند.



** اولین جشنواره عكس سلفی در شبكه مستند

شبكه مستند سیما اولین جشنواره عكس سلفی با موضوع استاد و معلم را به مناسبت روز معلم برگزار می كند و به برگزیدگان آن جوایزی ویژه اهدا خواهد كرد.

عكس سلفی (Selfie) یا عكس از خود كه به عكاسی پرتره از خود گفته می‌شود، معمولاً توسط دوربین عكاسی و یا دوربین موبایل گرفته می‌شود و بیشتر در شبكه‌های اجتماعی به اشتراك گذاشته می‌شوند.

دانش آموزان و دانشجویان علاقمند به شركت در این جشنواره می توانند تا 12 اردیبهشت ماه، عكس های سلفی خود با معلم و یا اساتیدشان را به شبكه مستند سیما از طریق صفحه اصلی وب سایت شبكه مستند به آدرس www.motv.ir و یا به آدرس اینترنتی office@mostanadtv.com و mostanadsimatv@irib.ir و همچنین به آدرس پستی تهران ، خیابان حضرت ولی عصر(عج )، خیابان جام جم ، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، ساختمان سیما (تولید) ، طبقه ششم، صندوق پستی 856- 19615ارسال نمایند.

عكس های ارسالی به این جشنواره از شبكه مستند سیما پخش می شود و همچنین جوایز ویژه ای به عكس های برتر اهدا خواهد شد.



** «شمعدونی» جای «در حاشیه» را می‌گیرد

پخش فصل اول سریال تلویزیونی در حاشیه به كارگردانی مهران مدیری دو هفته دیگر به پایان می‌رسد و بعد از آن سریال شمعدونی به كارگردانی سروش صحت در جدول پخش شبكه سه قرار می‌گیرد.

مرحله اول سریال درحاشیه در 30 قسمت تولید شده است كه پخش آن از ششم فروردین از شبكه سه آغاز شد. این سریال تا دو هفته آینده در جدول پخش شبكه سه خواهد ماند.

با پایان پخش فصل اول، تولید مرحله دوم در حاشیه آغاز می‌شود. در این مرحله هم یك بیمارستان و پزشكان و بیماران آن دست‌مایه داستان قرار می‌گیرند .

مرحله دوم سریال در حاشیه بعد از ماه رمضان از شبكه سه پخش خواهد شد.

پخش سریال شمعدونی به كارگردانی سروش صحت و تهیه‌كنندگی محسن چگینی كه در 52 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید شده، به احتمال زیاد از دوازدهم اردیبهشت و همزمان با زادروز حضرت علی (ع) از شبكه سه آغاز می‌شود.

این سریال آخرین مراحل فنی و آماده‌سازی را سپری می‌كند. در سریال شمعدونی حسن معجونی، آتنه فقیه‌نصیری، محمد نادری، نگار عابدی، محسن قاضی مرادی، رویا میرعلمی، ویدا جوان، امیر كاظمی، محمدرضا داوودنژاد، قدرت‌الله ایزدی، عرفان برزین و... بازی می‌كنند.

داستان این سریال درباره دو خانواده است كه ماجراهای طنزی برای آنها به وجود می‌آید. فیلم‌نامه شمعدونی را سروش صحت و ایمان صفایی نوشته‌‌اند. در سریال شمعدونی پیمان قاسمخانی به عنوان مشاور با صحت همكاری می‌كند و مهراب قاسمخانی هم طراحی صحنه را به عهده دارد.

فراهنگ**9187**1027
۰ نفر