نوید سال سربلندی و سرسبزی در سفر به گیلان/ غرورآفرینی كار مذاكره كنندگان كشور و تاكید بر استفاده از نقد دلسوزانه

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در پانزدهمین سفر استانی گفت كه امسال، سال سرسبزی و سربلندی است و باید سفر از یك استان سرسبز شروع می شد كه این اتفاق با گیلان آغاز شد.

وی افزود: باید سال 94 از یك استان سرسبز با طبیعت دلپذیر و مردم دلاور و افتخارآفرین آغاز می شد كه این سفر ، امروز انجام شد.

وی وضعیت برای سال جاری را مطلوب ارزیابی و اضافه كرد:در سال 94 كشور به بالاترین رشد خود خواهد رسید و كارآفرینان باید بدانند كه تورم افزایش نمی یابد و دولت مصمم است بطور منظم، این موضوع را كنترل كند و با حذف مقررات زائد، راه را برای سرمایه گذاری تسهیل نماید.

رییس جمهوری ادامه داد: همچنین مطالب مدنظر مردم استان، فرهیختگان، علما و خانواده های معظم شهدا، بررسی و از نظرات آنان بهره مند خواهیم شد.

رییس جمهوری در نخستین روز سفر به گیلان در نشست علما ، ایثارگران و برگزیدگان استان گیلان گفت: در كارزار دیپلماسی كه سرداران ما در برابر دنیا قد علم كرده اند، كار بسیار پیچیده ای انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در این دیدار افزود: كار عظیمی انجام شد؛ اما چون كار پایان نیافته، نمی توانیم همه قسمت های مذاكرات را تبیین و توضیح دهیم.

وی اظهار كرد: این كه در برابر شش قدرت بزرگ دنیا حرف می زنیم، كار كمی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: این كه قلم عالِم و مركب عالِم با خون شهید مقایسه شده؛ نشان از آن است كه علم و ایثار باید در كنار هم قرار گیرد.

وی با اشاره به دلاورمردی های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هم علم و ایثار كنار یكدیگر قرار گرفته بود و اگر در میدان های جنگ برنامه ریزی، طراحی و ابزار دقیق در كنار ایثار و فداكاری استفاده نمی كردیم، به هدف نمی رسیدیم .



** نقد دلسوزانه به نفع كشور است

حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه سخنان خود؛ با بیان اینكه ما باید از نظر منتقدان استفاده كنیم ، گفت: نباید هوچی گر باشیم اما باید نقد كنیم، نقد سازنده به نفع كشور است.

وی افزود: منتقد دلسوز ، عین حامی دلسوز است؛ منتقدی كه دلسوزانه حرف بزند ، نكته ای را بیان و برای تقویت نظام حركت می كند.

وی با بیان اینكه همه ما به نقد نیاز داریم، اظهار كرد: به فرموده مقام معظم رهبری اگر كسی به این مذاكرات نقدی دارد، بنشیند با آنها صحبت و بحث كنند.

رییس جمهوری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی خاطرنشان كرد: بایستی از این شعار حداكثر بهره برداری را بكینم. با توجه به شعار امسال، بایستی به هم نزدیكتر شویم و این مهم نیز با علم، گذشت و ایثار امكان پذیر است.

حجت الاسلام روحانی بیان داشت: در مسایل نظری و بحث های سیاسی، اولا باید قصد قربت داشته باشیم؛ اگر جدال ، خودنمایی و قصد قربت نباشد، همه گناه می شود.

وی خاطرنشان كرد: دولت می تواند تصمیمات اساسی و كلان در اقتصاد را اتخاذ كند، اما كار اصلی باید از طریق مردم و توسط آنان انجام گیرد.

وی با بیان این كه ما باید كار را به مردم واگذار و از آنان را حمایت كنیم، تصریح كرد: در این مسیر نخبگان، برگزیدگان و همه صاحبنظران باید كمك كنند.



** كار مذاكره كنندگان ایرانی غرور آفرین است

رییس جمهوری در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان گیلان با بیان این كه دولت مصمم است مشكلات سرمایه گذاری در كشور را با حذف مقررات زائد و تضمین سرمایه رفع كند، گفت كه مذاكرات ایران با كشورهای 1 + 5 ، یك گام بزرگ در سیاست خارجی كشور بود و در این روند، در بسیاری از موارد مهم با كشورهای بزرگ به تفاهم رسیدیم.

وی اظهار كرد: ما از كار مجموعه مذاكره كنندگان ایرانی راضی هستیم و این، كاری غرورآفرین برای یك كشور درحال توسعه بود كه توانست در برابر شش قدرت بزرگ جهانی، به نتیجه برسد و در عین حال به همه پیچیدگی ها توجه داشته باشد.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: عده ای در منطقه گمان می كنند این مذاكرات به نفع آنان نیست در حالی كه اشتباه می كنند و نمی دانند كه این مذاكرات، به نفع همه است .

حجت الاسلام روحانی اظهار كرد: فضایی كه با مذاكرات ایجاد شده، به نفع ملت ایران است و كسی از این مذاكرات ضرر نمی كند و با این مذاكرات، فضای مناسبی برای كسب و كار و تعامل ایجاد می شود.

**حفظ حقوق مردم و مسیر توسعه

وی با اشاره به این كه در این مذاكرات و توافق، فقط حفظ حقوق هسته ای ملت ایران مطرح نیست بلكه مسیر برای توسعه كشور آماده می شود ،گفت كه اگر در صنعت هسته ای، هیچ كشوری هم با ما همكاری نداشته باشد؛ خودمان در این زمینه پیشرفت خواهیم كرد ولی اگر با كشورهای دیگر همكاری و تعامل ایجاد شود، یك راكتور پیشرفته تری تحویل ملت ایران خواهیم داد .

رییس جمهوری تصریح كرد: با فضایی كه بوجود آمده؛ برخی از كشورهای اروپایی اعلام آمادگی كرده اند كه دستگاه های راكتور هسته ای را به ما بفروشند.

وی ایران را كشوری بكر از نظر برخورداری از منابع عظیم دانست و متذكر شد: با این همه استعداد و ویژگی ها و فضیلت های انسانی كه در ملت ایران دیده می شود؛ این ملت به قله های پیروزی خواهد رسید.

به گفته حجت الاسلام روحانی؛ شرایط كشور نسبت به یك سال قبل تغییر كرده و زمینه های بهتری برای سرمایه گذاری فراهم شده و این، موضوعی است كه كارآفرینان آن را می دانند و این یك فرصت مناسبی است.

رییس دولت یازدهم اظهار كرد: برای ایجاد اشتغال و توسعه، راهی جز ایجاد رونق اقتصادی وجود ندارد و كار و اشتغال باید توسط كارآفرینان بوجود آید.

**اعتبارات عمرانی

حجت الاسلام روحانی اعتبارات عمرانی كشور را 32هزارمیلیارد تومان اعلام كرد و گفت: این اعتبارات بسیار كم است و با این شیوه نمی شود برای كشور تصمیمات جدی گرفت و دولت باید در این مسیر گام بردارد و طرح های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار كند.

وی یادآور شد: استان گیلان به شش هزار میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه گذاری نیاز دارد كه بانك ها حدود سه هزار میلیارد تومان آن را قبول كرده اند.

رییس جمهوری بر ضرورت سرمایه گذاری در بخش زیست محیطی و فاضلاب به دلیل داشتن مشكلات زیست محیطی در استان گیلان تاكید و اظهار كرد: اگر در جایی برای سرمایه گذاری تردید وجود داشته باشد، دولت آن را تضمین می كند و دولت كارهای اقتصادی را قدم به قدم به بخش خصوصی واگذار می نماید.

حجت الاسلام حسن روحانی در نخستین روز از سفر خود به گیلان، عصر امروز (چهارشنبه) با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان دیدار می كند و پس از آن در جلسه توسعه سرمایه گذاری گیلان حضور می یابد.

در دومین روز از سفر رییس جمهوری به گیلان نیز حجت الاسلام حسن روحانی از منطقه آزاد انزلی و اسكله این شهر بازدید می كند و پس از آن در جلسه شورای اداری استان حضور می یابد.

رییس جمهوری همچنین در پایان این سفر دو روزه، در نشست با خبرنگاران استان شركت می كند.

شبك 1917
۰ نفر