نقش همپیمانان لبنانی آل سعود درجنایات تروریستی وناامنی های درلبنان فاش شد

بیروت - ایرنا - این بارتكفیری های تروریست اجیرشده توسط محور سعودی – آمریكایی – صهیونیستی، نقش همپمانان لبنانی آل سعود را در ناامنی ها و جنایات تروریستی چند سال گذشته از شمال تا جنوب وشرق تا غرب لبنان فاش كردند.

به گزارش ایرنا، رسانه های لبنانی از جمله السفیر و الاخبار درشماره روز پنجشنبه خود تاكید كردند كه هلاكت اسامه منصور تروریست خطرناك عضو گروه تروریستی تكفیری جبهه النصره و بازداشت شیخ تكفیری خالد حبلص عضو گروه تروریستی تكفیری داعش توسط نیروهای امنیتی لبنان تاثیرات مثبتی داشت وسازماندهی تروریست های تكفیری در شمال لبنان به ویژه عكار و طرابلس در حال فروپاشی كامل است.

السفیر نوشت: بازداشت شیخ حبلص شوكی سنگین به تروریست های تكفیری بود ، برخی از آنها مجبور شده خود را تسلیم كنند و برخی هم به خارج از لبنان فرار كرده اند.

اما در این میان اعتراف سركرده های باندهای تروریستی تكفیری در بیش از چهارسال درگیری های خونین در شهر طرابلس در شمال لبنان توجه محافل مردمی و رسانه ای لبنان را به خود جلب كرده است.

جلسه ویژه دادگاه نظامی لبنان دیروز(چهارشنبه) برای بررسی اتهام های بازداشت شدگان منطقه سنی نشین باب التبانه شهر طرابلس لبنان به ریاست سرهنگ خلیل ابراهیم در حالی برگزار شد كه سرهنگ بازنشسته عمید حمود وابسته به حزب جریان المستقبل و ایمن الابرش مدیر دفتر او در دادگاه حاضر نشدند.

زیاد صالح كه با نام « زیاد علوكی» شناخته می شود و از سركردگان اصلی باندهای تروریستی تكفیری منطقه باب التبانه است، در اعتراف ها و شهادت های خود پرده از اسرار مهم امنیتی برداشته است.

سركرده باند تروریستی تكفیری محور خیابان البرانیه طرابلس فاش كرده است كه سرهنگ حمود سلاح های گرینوف و كلاشینكوف و مهمات آن را در اختیار او و نیروهایش قرار می داده است تا در درگیری با علوی های منطقه جبل محسن شهر طرابلس و طرفدار نظام سوریه از آنها استفاده كنند.

وی تاكید كرده است كه سرهنگ بازنشسته حمود گروهی را در داخل منطقه باب التبانه تشكیل داده و آنها را به سلاح سنگین مانند خمپاره مجهز كرده بود و مسلحان نقاب دار را برای جنگ با اهالی جبل محسن طرابلس سازماندهی واعزام می كرد.

سعد المصری دیگر سركرده باندهای تروریستی تكفیری اعتراف كرده است كه سرهنگ بازنشسته حمود زمینه ایجاد درگیری ها را فراهم وعناصر مسلح را سازماندهی و نیازهای مالی و تسلیحاتی آنها راتامین می كرد.

سركرده محور استاركو منطقه باب التبانه خطاب به رییس دادگاه تاكید كرد: حمود و الابرش در جلسات دادگاه شركت نمی كنند زیرا به جاهای مهمی وصل هستند.

المصری فاش كرد كه حتی در زندان رومیه از سوی سرهنگ حمود تهدید و از او خواسته شده تا به اعتراف ها و افشاگری هایش باید پایان دهد.

براساس این گزارش، رییس دادگاه، شهادت ها و اعتراف های علوكی و المصری را برای اتخاذ قرار مناسب در خصوص عمید حمود از مسئولان حزب جریان المستقبل و الابرش به دادستانی كل لبنان فرستاده است.

گفته می شود كه سرهنگ بازنشسته حمود از نزدیكان اشرف ریفی وزیر كنونی دادگستری لبنان و فرمانده پیشین نیروهای امنیت داخلی (پلیس) این كشور است.

علوكی تاكید كرد كه « الحاج» لقب سرهنگ بازنشسته حمود و الابرش مدیر دفترش برای درگیری با اهالی علوی نشین منطقه جبل محسن ، عناصر مسلح نقابدار را با خودروهای پیك آب مجهز به خمپاره انداز 82 میلی متری اعزام می كردند.

وی فاش كرد: بعداز اینكه سرهنگ حمود تماس گرفت و گفت كه بازداشت ما جدی است ، سلاح ها و مهمات را از ما تحویل گرفت و من به اتفاق المصری متواری و در خانه ای كه هیات علمای مسلمان برای ما در منطقه المنیه اجاره كرد، مخفی شدیم.

علوكی افزود: بعداز گسترش برنامه امنیتی در شمال لبنان تصمیم گرفتیم خود را به دستگاه قضایی تسلیم كنیم و بعداز آن بود كه ما را هم تكفیر و اتهامات را فقط متوجه ما كردند.

خاورم ** 1324