۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۳۳
کد خبر: 81573917
T T
۰ نفر
حاشيه هاي نشست خبري رييس جمهوري در پانزدهمين سفر استاني به گيلان

رشت - ايرنا - پانزدهمين سفر استاني رييس جمهوري و كاروان تدبير و اميد، ظهر پنجشنبه با برگزاري نشست خبري با خبرنگاران و اهالي رسانه پايان يافت و حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني، رشت را به مقصد تهران ترك كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، پانزدهمين سفر استاني رييس جمهوري و كاروان تدبير و اميد ، در روزهاي پاياني نخستين ماه فصل بهار سال 94، با سفر به گيلان انجام شد و حدود يكصد خبرنگار و عكاس، برنامه هاي اين سفر را پوشش خبري دادند.

در اين سفر، برخلاف سفرهاي استاني پيشين؛ پوشش خبري برنامه ها بدون حضور خبرنگاران كشوري انجام شد كه مورد توجه و رضايت رسانه هاي استاني بود.

براي اولين بار در محل هاي اجراي برنامه هاي رييس جمهوري، جايگاه هايي ويژه با امكانات ارتباطي مناسب فراهم شده بود به گونه اي كه خبرنگاران، مي توانستند به سهولت، اخبار سفر را به رسانه هاي متبوع خويش مخابره كنند.

تكريم و احترام به خبرنگاران محلي، در اين سفر بيش از هر زماني قابل توجه بود به گونه اي كه ماموران حفاظت، نهايت همكاري را با اهالي رسانه داشتند و به خواسته هاي آنان احترام مي گذاشتند.

موضوع ديگري كه نشان از شناخت كافي مسوولان و مديران رسانه اي نهاد رياست جمهوري از پتانسيل خبرنگاران داشت، اين بود كه در تمامي مراسم هاي اين سفر، خبرنگاران و تصويربرداران مجاز بودند از تلفن همراه خود استفاده تا از اين طريق، اخبار را با سرعت بيشتري مخابره كنند.

رييس جمهوري در اولين روز سفر پس از سخنراني در ورزشگاه شهيد عضدي رشت، با علما، ايثارگران و برگزيدگان ديدار داشت و سپس در جلسه توسعه و سرمايه گذاران استان حضور يافت.

دكتر حسن روحاني در دومين روز سفر به گيلان، صبح امروز (پنجشنبه) از منطقه آزاد انزلي و بندر كاسپين بازديد و سپس در جلسه شوراي اداري استان كه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، شركت كرد.

حجت الاسلام والمسلمين روحاني حدود ساعت 12 و سي و پنج دقيقه روز پنجشنبه، وارد سالني كه براي برگزاري نشست خبري در نظر گرفته شده بود، شد و آيت الله زين العابدين قرباني نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه رشت و محمدعلي نجفي استاندار گيلان، وي را همراهي كردند.

در اين نشست خبري؛ همچنين حسين فريدون دستيار ارشد رييس جمهوري، محمد نهاونديان رييس دفتر رييس جمهوري، محمدرضا صادق مشاور رسانه اي رييس جمهوري، حميد ابوطالبي معاون سياسي دفتر رييس جمهوري و محمدباقر نوبخت سخنگوي گيلاني دولت تدبير و اميد و رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي نيز حضور داشتند.

حجت الاسلام روحاني پس از مدت ها انتظار خبرنگاران، در جايگاه ويژه قرار گرفت و در ابتداي سخنان خود، از حضور پرشور مردم گيلان و استقبال كم نظير آنان از كاروان تدبير و اميد در نخستين سفر استاني در سالي كه به نام دولت و ملت، همدلي و همزباني نامگذاري شده، قدرداني كرد.

رييس جمهوري اضافه كرد: اگرچه خود من نتوانستم به همه شهرستان هاي گيلان سفر كنم، اما وزرا و معاونان، به تمامي شهرستان هاي استان سفر كرده و مسائل و مشكلات را مورد بررسي قرار دادند.

حجت الاسلام روحاني همچنين از اختصاص 795 ميليارد تومان براي 18 طرح گيلان خبر داد و گفت كه اين طرح ها در سال 94 يا 95 اجرايي خواهند شد و سعي كرديم موارد وعده داده شده در دولت يازدهم، محقق شود و اگر هم نشد، به مردم توضيح بدهيم.

آنچه در گفت وگو ها ، ديدارها ، سخنراني ها و مصاحبه هاي رييس جمهوري در خصوص استان گيلان جلب توجه مي كرد؛ تسلط و شناخت كافي وي به تمامي ابعاد زيست محيطي، اقتصادي، كشاورزي و فرهنگي استان بود.

هواپيماي حامل رييس جمهوري حدود ساعت 14 ، در ميان بدرقه آيت الله قرباني نماينده ولي فقيه در استان امام جمعه رشت و محمدعلي نجفي استاندار گيلان و ديگر مسوولان و مديران استاني؛ آسمان رشت مركز استان گيلان را به سوي پايتخت ترك كرد.ك/4



از: فرهاد نظرپور

6029/2007