۲۸ فروردین ۱۳۹۴، ۳:۱۰
کد خبر: 81574211
T T
۰ نفر
برگزاري تجمع اعتراضي در كي يف عليه مداخله جويي آمريكا در اوكراين

مسكو- ايرنا- ده ها نفر از مردم كي يف با برگزاري تجمع اعتراضي در مقابل سفارت آمريكا در اين شهر سياست هاي مداخله جويانه واشنگتن در امور داخلي اوكراين را محكوم كردند.

به گزارش ايرنا به نقل از تارنماي روسي «اورال پرس اينفورم»، اين تجمع روز پنجشنبه در مقابل سفارت آمريكا در كي يف و به مناسبت نخستين سالروز آغاز عمليات نظامي نيروهاي اوكرايني در استان هاي دونتسك و لوهانسك در شرق اوكراين برگزار شد.

شركت كنندگان در اين تجمع، شعارهاي ضدآمريكايي همچون «آمريكا به مداخله پايان بده» و «آمريكا به خاطر جنگ و فقر در اوكراين از تو سپاسگزاريم» فرياد مي زدند.

تجمع كنندگان سياست هاي جنگ افروزانه آمريكا در اوكراين را محكوم كرده و خواستار خودداري واشنگتن از مداخله در امور اين كشور و برقراري صلح و آرامش در مناطق شرق و جنوب اوكراين شدند.

تجمع كنندگان تصاويري از شهرهاي ويران شده منطقه دونباس ازجمله لوگانسك، دونتسك و دبالتسوا و نيز قربانيان حملات نظامي در اين مناطق را در دست داشتند.

يكي از رهبران تجمع كنندگان گفت: تاريخ نوين اوكراين با سناريوي ديكته شده از واشنگتن رقم مي خورد و آمريكا نسبت به وضعيت مردم اوكراين بي تفاوت است.

وي افزود: پس از روي كار آمدن حكومت جديد مورد حمايت آمريكا در اوكراين، اقتصاد مناطق جنوب و شرق ايمن كشور به شدت افت كرد و بهاي كالاها و تعرفه هاي خدمات عمومي به شدت افزايش يافت و درآمد مردم و كمك هزينه ها نيز كاهش يافته است.

يك هفته پيش نيز، 2 هزار تن از مردم كي يف در مقابل ساختمان سفارت آمريكا در پايتخت اوكراين تجمع كرده و به سياست هاي مداخله جويانه آن كشور در اوكراين و حمايت از دولت حاكم بر كي يف اعتراض كردند.

آنها شعارهايي همچون «شرم بر تو آمريكا» فرياد مي زدند و در بيانيه اي سياست هاي آمريكا در عرصه بين المللي را محكوم كردند.

اروپام*5*391 ** 2023