۲۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۱۳
کد خبر: 81574429
T T
۰ نفر
انتظار بارش پراكنده باران تا ظهر شنبه در خوزستان وجود دارد

اهواز- ايرنا - مديركل هواشناسي خوزستان پيش بيني كرد ناپايداري هوا و بارش پراكنده بهاري تا ظهر روز شنبه در برخي مناطق خوزستان ادامه داشته باشد.

كورش بهادري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مدل هاي پيش يابي و نقشه هاي هواشناسي نشان مي دهد بارش هاي پراكنده توام با گرد و غبار كه منشا آن عربستان و صحراهاي جنوب عراق است تا 24ساعت آينده ادامه يابد ولي وسعت و ميزان بارش باران در مناطق شمالي و شمال شرق خوزستان قابل توجه خواهد بود.

وي ميزان بارش باران در شبانه روز گذشته در بخش دهدز از توابع شهرستان ايذه را 13ميليمتر و بخش حسينيه از توابع انديمشك را چهار ميليمتر اعلام كرد.

بهادري گفت: گرد و غباري كه در سه روز گذشته آسمان خوزستان را پوشانده در لايه هاي بالايي جو قرار دارد و با ابرهاي باران زا آميخته شده كه سبب شده بارش پراكنده باران در سطح خوزستان گل آلود باشد.

مديركل هواشناسي خوزستان افزود:اين گرد و غبار در خوزستان از اشباع ابرها و سپس باران جلوگيري كرده و سبب تغييرات در مدل هاي بارشي شده است.

وي افزود: انتظار بارش باران در خوزستان از سامانه جنوبي كه هنوز در اين استان فعال است در حد 20 تا 30ميليمتر بود ولي ممزوج شدن اين سامانه با گردو غبار سبب كاهش ميزان انرژي سامانه بارشي و به تبع آن فقدان بارش موثر و فراگير شده است.

وزارت نيرو چندي پيش در گزارشي خوزستان را رديف استان هايي قرار داد كه در سال آبي جاري با تنش شديد آب رو به رو هستند.

6065/6037