۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱:۲۶
کد خبر: 81574828
T T
۰ نفر
آمریكا برای از سرگیری جنگ داخلی در اوكراین تلاش می كند

مسكو - ایرنا - ولادیمیر ژیرینفسكی رهبر حزب لیبرال دمكرات روسیه و معاون پیشین دوما، آمریكا را متهم كرد كه برای از سرگیری جنگ داخلی در اوكراین برنامه ریزی و تلاش می كند.

به گزارش ایرنا، ژیرینفسكی روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبری روسیه 24 خاطرنشان كرد: آمریكا به هیچ وجه نمی خواهد در اوكراین صلح و آرامش برقرار شود.

وی افزود: واشنگتن در صدد است از مساله اوكراین برای ضربه زدن به روسیه و منزوی كردن مسكو در عرصه بین المللی استفاده كند.

رهبر حزب لیبرال دمكرات روسیه گفت: آمریكا برای آموزش نیروهای گارد ملی اوكراین كه از افراد ملی گرای افراطی تشكیل شده اند حدود 300 نظامی به این كشور اعزام كرده است.

وی افزود: این افراد به همراه نظامیان انگلیسی برای مقابله با شبه نظامیان در شرق اوكراین به نیروهای این كشور آموزش می دهند و در آینده نزدیك ممكن است بار دیگر آتش جنگ در منطقه دونباس شعله ور شود.

ژیرینفسكی در مورد قتل 2 روزنامه نگار و یك سیاستمدار مخالف دولت اوكراین در روزهای اخیر گفت: این اقدامات با سناریوی آمریكا پیش می رود و در اوكراین كشتار روس ها به ویژه از نخبگان این كشور جریان دارد.

وی ادامه داد: آمریكا خود وارد جنگ با روسیه نخواهد شد، اما از طریق ملی گرایان افراطی اوكراینی به كشتار روس تباران ساكن اوكراین خواهد پرداخت و حتی در آینده ممكن است این افراد به منافع روسیه هم ضربه بزنند.

نماینده پارلمان روسیه گفت: آمریكا مردم اوكراین را شهروندان درجه 2 محسوب می كند و به هیچ وجه به بهبود وضع آن ها نمی اندیشد و فقط می خواهد از اوكراینی ها به عنوان ابزار علیه روسیه استفاده كند.

وی اظهار داشت: به همین دلیل شاهد هستیم كه آمریكا كوچكترین نقشی در حل و فصل سیاسی بحران اوكراین ایفا نمی كند و برعكس تلاش می كند دامنه بحران ادامه یابد.

ژیرینفسكی با بیان این كه آمریكا از اوكراین برای ضربه زدن به روسیه استفاده می كند، تصریح كرد: واشنگتن برای این منظور هزینه می كند و زمانی كه دیگر نیازی به اوكراین نداشته باشد از صرف صدها میلیون دلار در این كشور خودداری كرده و در آن صورت حكومت اوكراین هم سقوط خواهد كرد.

وی به روس های ساكن اوكراین كه شمارشان به حدود 15 میلیون نفر می رسد توصیه كرد بیش از این تحمل تحقیر اوكراینی های ملی گرا را نكرده و به روسیه مهاجرت كنند.

2 خبرنگار روس تبار روز پنجشنبه در اوكراین به ضرب گلوله افراد ناشناس كشته شده و این مساله حساسیت جامعه روسیه را علیه دولت اوكراین برانگیخته است.

روس ها در شبكه های اجتماعی و رادیو تلویزیون از سكوت آمریكا و اتحادیه اروپا در مورد این قتل ها اعتراض و ابراز انزجار كردند.

اروپام*5*391**1613