۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۰۷
کد خبر: 81576357
T T
۰ نفر
استقبال رسمی روحانی از اشرف غنی/آغاز مذاكرات خصوصی روسای جمهوری ایران و افغانستان

تهران- ایرنا- محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان كه صبح امروز یكشنبه به تهران آمده است، دقایقی پیش در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد مورد استقبال رسمی دكتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان ، روسای جمهوری دو كشور از یگان تشریفات سان دیده و سپس اعضای هیات‌های عالی‌رتبه همراه را به یكدیگر معرفی كردند.

مذاكرات خصوصی روسای جمهوری ایران و افغانستان بلافاصله پس از مراسم رسمی استقبال، آغاز شد.

قرار است پس از مذاكرات خصوصی روسای جمهوری دو كشور، نشست مشترك هیات‌های عالی‌رتبه، به ریاست روحانی و اشرف غنی برگزار شود.

نخستین سفر محمد اشرف غنی به دعوت رسمی روحانی انجام شده است.

رییس جمهوری اسلامی افغانستان را در این سفر محمد محقق معاون دوم رییس اجراییه، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور، اكلیل حكیمی وزیر دارایی، داوود شاه صبا وزیر معادن و پترولیم و سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت كنندگان و جمعی دیگر از مقامات دولتی افغانستان همراهی می كنند.

اشرف غنی و هیات عالی رتبه همراه وی در جریان این دیدار رسمی دو روزه، با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران دیدار و دو طرف درباره راه های توسعه و تقویت همكاری های دو جانبه و نیز تحولات منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر می كنند.

قرار بود این سفر در ماه گذشته انجام شود كه به علت سقوط بهمن و كشته شدن نزدیك به صد نفر در استان پنجشیر افغانستان به تعویق افتاد.

سیام**9012**1429
۰ نفر