۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۲۵
کد خبر: 81576391
T T
۰ نفر

اعتراض به سگ كشی در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست

۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۲۵
کد خبر: 81576391
اعتراض به سگ كشی در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست

تهران - ایرنا - گروهی از حامیان حیوانات و دوستداران محیط زیست از تهران، قزوین، كرج و ورامین در اعتراض به سگ كشی در شیراز در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست تجمع كردند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، اخیرا فیلمی كوتاه در شبكه های مجازی منتشر شده كه در آن چهار نفر در حال تزریق ماده ای (كه نوع آن مشخص نیست) به یك قلاده سگ برای كشتن این حیوان هستند كه انتشار این فیلم در شبكه های مختلف اعتراض دوستداران حیات وحش را برانگیخته است.

بنا بر این گزارش امروز (یكشنبه) بیش از 500 نفر از معترضان به این حركت غیرانسانی در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست تجمع كردند و خواستار متوقف كردن كشتار سگ شدند.

ترگل قاسمی فعال محیط زیست و یكی از شركت كنندگان در این تجمع به خبرنگار ایرنا گفت: روز گذشته (29 فروردین) حدود 200 نفر از دوستداران محیط زیست و حامیان حیوانات در مقابل شهرداری مركزی شیراز تجمع و حركت غیر انسانی سگ كشی را مغایر با حقوق حیوانات دانستند.

وی گفت: امروز حدود 300 نفر از دوستداران حیوانات در اعتراض به این حركت در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست در پارك پردیسان گردهم آمده اند.

قاسمی افزود: مطالبات این افراد متوقف كردن سگ كشی، مجازات عاملان، كمك به ایجاد پناهگاه و واكسیناسیون به جای كشتن سگ ها است.

بنا بر این گزارش تجمع كنندگان پلاكاردهایی با مضمون نظافت و پاكیزگی شهر به كشتن سگ ها نیست، مرا نكشید، زبان بی صدایمان باشید، كشتار تعطیل عقیم سازی به اضافه واكسیناسیون، عاملین سگ كشی شیراز باید مجازات شوند، خشونت علیه حیوانات را متوقف كنید و سگ های كشورم را نكشید.

حسینعلی ابراهیمی كارنامی مدیر اداره كل حفاظت محیط زیست استان فارس به ایرنا گفت: با كسب اطلاعاتی از برخی افراد مشكوك به دست داشتن در موضوع كشتار بی رحمانه سگ های شیراز، سرنخ هایی برای شناسایی عوامل دخیل در این كار به دست آمده است.

وی تاكید كرد: محیط زیست استان فارس این موضوع را با جدیت و از طریق مراجع قضایی دنبال می كند، كشتار بی رحمانه سگ ها را مغایر حقوق حیوانات می دانیم و تا شناسایی و مجازات عوامل آن پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

قاسمی گفت: مدیریت پسماند شهرداری شیراز مبلغی را بابت زنده‌گیری و اتلاف هر قلاده سگ به افراد پرداخت می‌كند.

وی افزود: قرار شد معترضان به این حركت با شهرداری شیراز مذاكره كنند تا این مبلغ برای جمع‌آوری ، عقیم سازی ، واكسیناسیون و ایجاد محلی برای نگهداری این سگ‌ها هزینه شود.

روز گذشته اعتراض كنندگان به سگ كشی توماری را در راستای متوقف كردن این حركت غیر انسانی امضا كردند و قرار است امروز نیز تجمع كنندگان در پارك پردیسان با همین هدف طومار دیگری را امضا كنند.

علمی(3)**9014**9132**1599
۰ نفر