۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۳۷
کد خبر: 81582194
T T
۰ نفر

صلح دو طايفه پس از سالها اختلاف در شهرستان ايرانشهر

۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۳۷
کد خبر: 81582194
صلح دو طايفه پس از سالها اختلاف در شهرستان ايرانشهر

زاهدان - ايرنا - دو طايفه سجادي و كرد پس از سالها اختلاف با تلاش فرماندار، اعضاي شوراي تامين، معتمدين و ريش سفيدان ايرانشهر و نهاد نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان با يكديگر صلح كردند.

به گزارش ايرنا نشست صلح و سازش دو طايفه سجادي از بخش بزمان ايرانشهر و كرد (سهراب زهي و مير بلوچزهي) از شهرستان خاش در مسجد الزهرا (س) اهل سنت ايرانشهر برگزار شد و سران و معتمدان اين دو طايفه با زيارت قرآن مجيد و چشم پوشي از اختلافات و بخشش متهمان، يكديگر را در آغوش گرفته و صلح و سازش كردند.

امام جمعه ايرانشهر در اين آيين با بيان اينكه لذتي كه در بخشش است هيچ وقت در انتقام نيست گفت: اسلام همه ما را به برادري، اخوت و احترام گذاشتن به يكديگر دعوت كرده است.

حجت الاسلام شجاع الدين ابطحي امنيت را بهترين نعمت دانست و افزود: اگر در منطقه امنيت باشد زمينه حضور سرمايه گذار فراهم مي شود اما اگر امنيت نباشد هيچ كس حاضر به سرمايه گذاري در منطقه نيست.

مولوي عبدالصمد كريم زايي امام جمعه اهل سنت ايرانشهر نيز بيان كرد: اختلاف و درگيري بين طوايف موجب سلب آسايش و آرامش خانواده ها مي شود و در اين ميان تعدادي بيگناه نيز كشته مي شوند.

بر اثر اختلافات و درگيريهاي پنج ساله اين دو طايفه چهار نفر كشته شده اند.

7314/8006 / 6081/ 6042
۰ نفر