كسب یك طلا، دو نقره و یك برنز در روز دوم مسابقات توسط كشتی گیران ایرانی

تهران - ایرنا- در روز دوم رقابت های كشتی آزاد و فرنگی جام دانكلوف و نیكولا پتروف بلغارستان، امروز (شنبه) افشین بیابانگرد صاحب مدال طلا شد، رضا اطری و یداله محبی به مدال نقره دست یافتند و سید مصطفی صالحی زاده سوم شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون كشتی، رقابت های بین المللی كشتی جام دانكلوف و نیكولا پتروف بلغارستان از روز گذشته (جمعه) و با حضور كشتی گیرانی از 26 كشور دنیا در شهر صوفیه پایتخت بلغارستان در حال برگزاری است.

در رقابت های كشتی فرنگی و در وزن 71 كیلوگرم افشین بیابانگرد فرنگی كار كشورمان، در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر تومی هینووانف از رومانی را شكست داد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 4 بر 2 یونس اوزیل نایب قهرمان جهان در سال 2014 از تركیه را مغلوب كرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

بیابانگرد در این مرحله نیز با نتیجه 9 بر صفر از سد اسویلن كاستادینوف از بلغارستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار پایانی مقابل رافائل الكسانیان از ارمنستان با نتیجه 4 بر صفر به برتری دست یافت و قهرمان شد.

در وزن 98 كیلوگرم نیز سید مصطفی صالحی زاده در دور نخست با نتیجه 12 بر 6 آهیلا تاماس از رومانی را شكست داد. وی در دور دوم نیز كشتی گیری از بلغارستان را شكست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، اما در این مرحله با نتیجه 2 بر 2 مغلوب دالگرو تیمونچینی از ایتالیا شد و به دیدار رده بندی رفت.

وی در این دیدار با برتری 6 بر صفر مقابل مارتین هانكه از نروژ صاحب مدال برنز شد.

در رقابت های كشتی آزاد و در وزن 57 كیلوگرم رضا اطری در دور اول با نتیجه 10 بر صفر از سد سدوجلی كاستریوت از كوزوو گذشت. وی با برتری بر حریف خود در دور دوم به مرحله نیمه نهایی راه یافت كه در این مرحله نیز با شكست مارین فیلیپ از رومانی به دیدار فینال رسید. اطری در دیدار پایانی مقابل ولادمیر دوبوف از بلغارستان با نتیجه 5 بر بك شكست خورد و در نخستین تجربه حضور خارجی در رده ای سنی بزرگسالان دوم شد.

در وزن 125 كیلوگرم نیز یداله محبی در دور نخست با نتیجه 13 بر 3 اینكار یرموخامبت از قزاقستان را شكست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی دیمیتار كومچف از بلغارستان را ضربه فنی كرد و به دیدار پایانی راه یافت. محبی در دیدار فینال مقابل سوسلان آگولوف كشتی گیر روسی الاصل تیم اسلواكی شكست خورد و صاحب مدال نقره شد.

برنامه رقابت كشتی گیران كشورمان در روز پایانی به شرح زیر است:

یكشنبه 6 اردیبهشت ماه:

ساعت 10 تا 13 و 15 تا 19: مسابقات مقدماتی، رده بندی و فینال اوزان 66 و 85 كیلوگرم كشتی فرنگی(امید نوروزی و حبیب اخلاقی) و 65 (میثم حیدری و علی اصغر جبلی)، 70 و 97 كیلوگرم كشتی آزاد

شبد** 1067** 3404
۰ نفر