۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۲۶
کد خبر: 81585590
T T
۰ نفر
معاون استاندار خراسان جنوبي نسبت به ساخت و ساز غيرمجاز در حريم بناهاي تاريخي هشدار داد

بيرجند - ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان جنوبي نسبت به ساخت و سازهاي غيرمجاز در حريم بناهاي تاريخي هشدار داد و از شهرداران استان خواست تا نسبت به برخورد قانوني با جديت وارد عمل شوند.

به گزارش ايرنا، همايون نخعي نژاد روز يكشنبه در كارگروه تخصصي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان جنوبي افزود: درآمد استان از صنعت گردشگري بسيار ناچيز و ما وظيفه داريم نان صنعت گردشگري را به سفره هاي مردم ببريم.

وي گفت: توسعه و تكميل زيرساخت هاي عمراني ابنيه تاريخي و ممانعت از ساخت و سازهاي غير مجاز در محدوده حريم مناطق ياد شد، يكي از اين راهكارها است.

نخعي نژاد افزود: ضرورت دارد محور اصلي كارهاي عمراني در استان اتمام و تكميل طرح هاي گردشگري باشد، زيرا معتقديم مبحث گردشگري مي‌ تواند يكي از شاخص‌هاي اصلي توسعه اقتصادي استان باشد.

وي به حضور رو به ازدياد گردشگران داخلي و خارجي از روستاهاي هدف گردشگري استان، اشاره كرد و گفت: اما در عمل مي بينيم آنطور كه شايسته اين خطه فرهنگي و تاريخي مي باشد، روستاهاي هدف گردشگري استان آماده نشده و بايد اجرا و تكميل طرح ‌هاي عمراني را در اين روستاها سرعت بخشيد تا بر جذابيت منطقه بيافزايم.

نخعي نژاد افزايش صددرصدي گردشگران خارجي به استان در سال گذشته را بسيار مطلوب خواند و افزود: بايد با شناساندن و معرفي بيشتر جاذبه‌ هاي گردشگري زمينه حضور بيشتر گردشگران داخلي و خارجي را در استان فراهم آوريم.

مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي نيز با بيان اينكه از ابتداي امسال 20 وقف جديد به ارزش 52 ميليارد و 50 ميليون ريال در استان به ثبت رسيده گفت: 13 رجب امسال نيز مردم استان شاهد افتتاح موقوفه باغ و عمارت شوكت ‌آباد خواهند بود.

حجت الاسلام محمد طاهر گرايلي به برگزاري طرح آرامش بهاري و سوگواره ياس نبوي در 42 امامزاده شاخص، اشاره كرد و افزود: در طول اجراي طرح يك ميليون و 135 هزار و 499 نفر با حضور در بقاع متبركه استان از خدمات مختلف طرح بهره مند شدند و براي اجراي اين دو طرح يك ميليارد ريال اعتبار هزينه شد.

وي با بيان اينكه امسال ويژه برنامه تحويل سال در 23 بقعه متبركه اجرا شد، گفت: همچنين طرح خيمه‌هاي معرفت در ايام نوروز امسال در 28 بقعه برگزار و 120 هزار و 300 نفر از اين برنامه‌ ها بهره ‌مند شدند.

گرايلي همچنين اظهار داشت: در نوروز امسال 26 بقعه متبركه به صورت شبانه ‌روزي پذيراي زايران و مسافران بود و تعداد 132 هزار و 864 نفر در اماكن متبركه استان اسكان داده شدند.

وي همچنين به برپايي نماز جماعت در 31 بقعه متبركه استان در ايام نوروز اشاره كرد و گفت: در اين مدت 17 پايگاه مشاوره و پاسخگويي شرعي در بقاع متبركه برپا شد.6121 /6054