۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵
کد خبر: 81586354
T T
۰ نفر

ازدواج مفتی عربستان در دو هفته با دو دختر نوجوان

۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵
کد خبر: 81586354
ازدواج مفتی عربستان در دو هفته با دو دختر نوجوان

تهران - ایرنا - پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز دوشنبه از ازدواج سوم و چهارم یك مفتی و خطیب مسجد جامع مسن در عربستان تنها در دو هفته با دو دختر نوجوان خبر داد كه واكنش های منفی متفاوتی را در محافل این كشور در پی داشته است.

این پایگاه خبری نوشت: اقدام این مفتی در ازدواج سوم و چهارم با دو دختر كه تنها طی دو هفته انجام شده، با واكنش های منفی در شبكه های اجتماعی از جمله توییتر روبرو شده و بر سر زبان ها افتاده است.

برخی از مردم عربستان در پی نوشت های خود به این اقدام مفتی سعودی نوشته اند: بهتر بود حداقل یك سال پس از ازدواج سوم صبر می كرد و دیگری نوشته، شاید او فكر می كرده با این كارش به مرحله تكمیل اخلاقی نزدیك تر می شود.

روزنامه عكاظ عربستان نیز در این زمینه نوشت: در حالی كه این مفتی با زن اولش در مكه برای انجام مناسك عمره رفته بود، زنان دوم و چهارم او نیز در كنار وی حضور داشتند.

در عربستان و طبق فتوای مفتی های وهابی، قوانین عجیبی در مورد ازواج وجود دارد مثلا هیچ سن قانونی برای ازدواج زنان وجود ندارد و یك مرد 50 ساله می تواند با یك دختر یكساله ازدواج كند.

پیش از این نیز گزارش هایی از رسوایی های اخلاقی، دزدی و حضور در پارتی های شبانه و بی بند و باری های متعدد از سوی مفتی های سعودی و اعضای كمیته های امر به معروف و نهی از منكر عربستان منتشر شده است.

**خاورم**1653**1651
۰ نفر