۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۲۰
کد خبر: 81586937
T T
۰ نفر
دومين نشست كميته مشورتي دو جانبه ايران و  سنگاپور برگزار شد

تهران-ايرنا- دومين نشست كميته مشورتي دو جانبه ايران و سنگاپور به رياست معاونين وزراي امور خارجه دو كشور در وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از اداره كل ديپلماسي وزارت امور خارجه، اين نشست به رياست ابراهيم رحيم پور معاون آسيا و اقيانوسيه وزير امور خارجه و آلبرت چوا معاون وزير خارجه سنگاپور با حضور سفرا و مسوولان ادارات منطقه اي دو كشور برگزار شد.

معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه در اين نشست ضمن ابراز همدردي از درگذشت لي كوان يو معمار سنگاپور نوين به اهميت شرق آسيا و جنوب شرقي آسيا و به ويژه حضور سنگاپور در منطقه پرداخت.

وي همچنين پنجاهمين سالگرد استقلال اين كشور را تبريك گفت.

چوا معاون وزير خارجه سنگاپور نيز در اين نشست با يادآوري تمدن و فرهنگ غني ايراني به اهميت روابط با جمهوري اسلامي ايران پرداخت و علاقمندي كشورش براي توسعه روابط را اعلام كرد.

در ادامه اين نشست معاونان وزيران امور خارجه ايران و سنگاپور ضمن ابراز رضايت از تبادل هيات هاي دو كشور در سطح سياسي خواستار پيگيري سفرهاي برنامه ريزي شده آتي شدند.

همچنين در اين نشست طرفين با مروري بر آمار و ارقام مبادلات اقتصادي دو كشور، بر لزوم تلاش بيشتر در بخش هاي دولتي و خصوصي در جهت گسترش مناسبات تجاري تأكيد كردند.

معاونان وزيران امور خارجه ايران و سنگاپور بر امضاي اسناد كليدي تاكيد كردند.

همكاري در حوزه هاي فرهنگي - هنري از جمله برگزاري هفته فيلم و همچنين همكاري ميان موزه هاي دو كشور در جهت عرضه تمدن و فرهنگ ايراني از ديگر محورهاي مورد بحث در اين نشست بود.

مسايل منطقه اي، تحركات داعش و تروريسم، تحولات جديد در خاورميانه و شرق آسيا از جمله تحولات اقتصادي و شكل گيري نهادهاي بين المللي جديد مالي و اقتصادي نيز در اين نشست مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

هيات سنگاپوري در ادامه حضور در تهران قرار است با قائم مقام و معاون آموزشي پژوهشي وزارت امور خارجه، معاون شوراي عالي امنيت ملي، رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس و رييس اتاق بازرگاني ايران ديدار كند.

سيام**9121**1336