۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۰۷
کد خبر: 81587106
T T
۰ نفر
بروجردي: مقابله با پديده شوم تروريسم نيازمند همكاري مشترك همه كشورها است

تهران - ايرنا - رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ، تقويت گروه‌هاي تروريستي در منطقه را نتيجه سياست‌هاي نادرست غرب خواند و گفت:‌ پديده شوم تروريسم تهديدي براي همه كشورهاي منطقه و جهان است و براي مقابله با اين پديده شوم همكاري مشترك همه كشورها ضروري است.

به‌ گزارش ايرنا از خانه ملت، علاءالدين بروجردي امروز (دوشنبه) در ديدار آلبرت چوا معاون وزير خارجه سنگاپور با اشاره به سطح همكاري‌هاي سياسي، اقتصادي و بازرگاني ميان دو كشور گفت: ايران و سنگاپور از ظرفيت‌هاي فراواني براي توسعه و گسترش روابط فيمابين در عرصه‌هاي مختلف برخوردارند كه بهره‌گيري از آنها به نفع دو ملت است.

وي در همين زمينه بر اهميت تقويت همكاري‌هاي پارلماني و نقش پارلمان‌ها در حمايت از روند توسعه همكاري‌هاي فيمابين در حوزه‌هاي گوناگون تاكيد كرد.

بروجردي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به جايگاه منطقه‌اي دو كشور در خاورميانه و آسياي جنوب شرقي گفت: حضور موثر ايران در خاورميانه و سنگاپور در آسياي جنوب شرقي مي‌تواند ظرفيت‌هاي وسيعي در جهت تقويت همكاري‌هاي اقتصادي دو منطقه ايجاد كند.

آلبرت چوا معاون وزير خارجه سنگاپور در ادامه اين ديدار بر اراده و خواست رهبران كشورش براي توسعه مناسبات همه جانبه با ايران تاكيد كرد و گفت: توسعه روابط دوستانه در عرصه‌هاي مختلف بويژه همكاري‌هاي اقتصادي- بازرگاني با ايران براي سنگاپور از اهميت خاصي برخوردار است.

وي در ادامه با دعوت از رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي براي سفر به سنگاپور گفت:‌ همكاري‌هاي پارلماني جزء مهمي از روابط دوستانه دو كشور مي‌باشد.

معاون وزير خارجه سنگاپور در ادامه با ابراز خرسندي از نتايج گفت وگوهاي هسته‌اي ايران و 1+5 تصريح كرد: سنگاپور نسبت به آينده اين مذاكرات خوشبين است و اميدوار است اين مذاكرات هر چه سريعتر به تفاهم متقابل دست يابد.

وي همچنين با اشاره به تحولات جاري در يمن، حل و فصل سياسي بحران يمن را تنها راه‌حل اين بحران دانست.

سيام(1)**9189**1449