۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۲۷
کد خبر: 81589804
T T
۰ نفر
فرمانده انتظامي: انديشكده دين و امنيت اجتماعي توسط پليس قم تاسيس مي‌ شود

قم - ايرنا - فرمانده انتظامي استان قم از تاسيس انديشكده دين و امنيت اجتماعي توسط پليس اين استان خبر داد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري پليس،‌ سردار كاظم مجتبايي روز چهارشنبه در گفت و گويي، احداث اين دانشكده را جزء برنامه ‌هاي پليس عنوان كرد و گفت: پليس در سال ‌هاي اخير در زمينه تحقيق و پژوهش ‌ها و نگاه علمي به جرائم و كسب توفيقات در چاپ و نشر مجلات به مرحله ‌اي رسيده است كه انديشكده دين و امنيت اجتماعي را براي حضور اساتيد حوزه و دانشگاه به همراه پليس تاسيس مي ‌كند كه داراي نگاهي ديني و امنيتي است.

وي در ادامه در خصوص اهداف پليس در سال جاري افزود: نگاه راهبردي به ماموريت‌هاي محوري، توسعه كمي و كيفي امنيت هوشمند، آمايش سرزميني و تقويت كلانتري ‌ها و پاسگاه‌ هاي راهنمايي و رانندگي، كنترل اجتماعي جرائم و آموزش ‌هاي فراگير اجتماعي، افزايش رضايتمندي و صحت عمل كاركنان، گسترش كمي و كيفي فعاليت ‌هاي علمي و اجتماعي و قرآني از اهداف پليس در سال جاري است.

وي در خصوص اولويت ‌هاي امسال پليس قم گفت: برنامه راهبردي براي توسعه كمي و كيفي و هوشمندسازي فضاي اجتماعي جهت كنترل اجتماعي و پيشگيري از جرائم به صورت هوشمند در دستور كار قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر كلانتري 11در حوزه استحفاظي خود دوربين نصب كرده و داخل كلانتري با استفاده از مانيتور به پايش تصويري مي‌پردازد، گفت: امسال در نظر داريم تمامي كلانتري‌ها را داخل حوزه استحفاظي‌شان هوشمند كنيم.

فرمانده انتظامي استان قم با اشاره به برنامه‌هاي پليس قم در سال 94 افزود: تشكيل قرارگاه سرقت در سال جاري يكي از برنامه‌ هاي پليس است كه اولين جلسه آن برگزار شده كه اين قرارگاه هر هفته جلساتي را تشكيل داده و داراي قرارگاه‌ هاي فرعي است كه در اين قرارگاه از ارگان‌ها و نهادها دعوت به عمل مي‌آيد تا در جهت پيشگيري از سرقت تلاش‌ هايي داشته باشند.

وي گفت: افزايش فعاليت ‌هاي مبارزه با مواد مخدر در سال 94 از ديگر برنامه‌ هاست كه در نوروز امسال ثابت شد كه كاركنان پليس بسيار محكم پاي كار آمده‌اند كه موجب رشد 300 درصدي كشفيات شده است.

مجتبايي با بيان اينكه از ديگر برنامه ‌هاي پليس در سال جاري استمرار اقدامات امنيت اجتماعي است، افزود: امسال اقدامات امنيت اجتماعي به صورت مستمر انجام مي ‌شود كه از آن جمله مي ‌توان به تشديد فعاليت قرارگاه ذوالفقار و قرارگاه خيبر اشاره كرد.

وي بيان كرد: گزارش فعاليت‌ هاي فضاي سايبري، هم پوشاني و پشتيباني ماموريت‌‌ هاي پليس‌ هاي عملياتي توسط يگان امداد و يگان ويژه، ايجاد پايانه كنترل اتباع خارجه و راه اندازي قرارگاه صيانت از كاركنان از ديگر برنامه‌هاي پليس در سال جاري است.

فرمانده انتظامي استان قم در خصوص جذب پليس افتخاري افزود: پليس افتخاري در سال جاري به 500 نفر خواهد رسيد كه فعاليت پليس افتخاري شامل كنترل، نظارت و تلاش در جهت اجتماعي كردن جرائم و همچنين ارائه اخبار و اطلاعات مورد نياز پليس است. ك/1

/8138/ 1175