۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۷:۳۸
کد خبر: 81592297
T T
۰ نفر

آخرين اخبار از تحولات يمن

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۷:۳۸
کد خبر: 81592297
آخرين اخبار از تحولات يمن

تهران - ايرنا - افراد مسلح ناشناس روز جمعه يك افسر برجسته ارتش يمن را در صنعا پايتخت اين كشور ترور كردند.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري «الموتمر نت»، سرتيپ سالم عوض الزامكي سخنگوي كميته ملي دفاع از نيروهاي مسلح يمن هنگام رفتن به نماز جمعه در نزديكي مسجد التوحيد در منطقه سعوان، توسط دو موتور سوار ترور شد.

وزارت دفاع يمن با اعلام اين خبر تاكيد كرد كه عاملان اين جنايت را به سزاي عملشان خواهد رساند.

سرتيپ الزامكي متولد 1975 و از فرماندهان بلندپايه نيروهاي مسلح يمن بود.

وي در شمار زيادي از ماموريت هاي نظامي داخلي و خارجي شركت داشته است.

ارتش و مردم انقلابي يمن در حال حاضر با تجاوز گسترده عربستان و هم پيمانان اين كشور رو به رو هستند.

از سوي ديگر سرتيب احمد العسيري سخنگوي نيروهاي ائتلاف موسوم به «طوفان قاطعيت» اعلام كرد كه براي تغيير شرايط موجود در يمن، نيروهاي مقاومت جنوب(هواداران منصور هادي رييس جمهوري فراري) به سلاح هاي پيشرفته مجهز خواهند شد.

در همين زمينه روز جمعه اين نيروها نخستين محموله موشك هاي ضد زره و ضد تانك دريافت كردند.

العسيري در يك كنفرانس خبري در رياض همچنين گفت كه گزينه مداخله زميني در يمن براي مقابله با جنبش انصارالله و هواداران علي عبدالله صالح رييس جمهوري سابق همچنان وجود دارد.

اين در حالي است كه بنا به اعلام رسانه هاي خبري اسماعل ولد شيخ احمد نماينده جديد سازمان ملل در امور يمن، نيز هفته جاري سفر منطقه اي خود را براي گفت و گو در باره احياي روند صلح در يمن آغاز مي كند.

اين نخستن سفر ديپلمات موريتانيايي به خاورميانه و خليج فارس از زمان انتخابش به عنوان

جانشين جمال بن عمر نماينده سابق سازمان ملل مي باشند.

جمال بن عمر نماينده سابق سازمان ملل در پي تجاوز عربستان به خاك يمن استعفا كرد.

عربستان با ائتلاف 9 كشور عربي منطقه به جز عمان از 6 فروردين سال جاري حملات گسترده اي عليه فقيرترين كشور عربي منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري فراري و مستعفي را به حاكميت بازگرداند و از قدرت گرفتن انصارالله كه امنيت شهرهاي يمن را تامين مي كردند، جلوگيري كند.

رياض بعد از 27 روز بمباران زيرساخت هاي يمن و از بين بردن تاسيسات حياتي اين كشور بدون آن كه به اهداف اعلام شده دست يابد، اعلام آتش بس كرد اما بعد از آتش بس تبليغاتي اعلام شده همچنان يمن را هدف حملات هوايي قرار داده و در دو روز گذشته 40 بار باندهاي فرودگاه بين المللي صنعا را هدف قرار داده تا از كمك رساني به مردم اين كشور جلوگيري كند.

شبد**1480**3404
۰ نفر