۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۰۶
کد خبر: 81593324
T T
۰ نفر

برای تشدید تحریم ها

عربستان گذرگاه الطوال با یمن را بست

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۰۶
کد خبر: 81593324
عربستان گذرگاه الطوال با یمن را بست

تهران- ایرنا- عربستان متجاوز در راستای تشدید محاصره یمن اقدام به بستن گذرگاه الطوال در مرز مشترك دو كشور كرد و از دولت های مصر واتیوپی خواست به سفارت های خود در یمن ابلاغ كنند به یمنی ها ویزا ندهند.

به گزارش پایگاه خبری السلطه الرابعه، یك مقام مسئول در گذرگاه مرزی الطوال در شهر حرض از توابع استان حجه واقع در غرب یمن فاش ساخت كه عربستان در اقدامی انتقامجویانه از مردم یمن وبرای تشدید محاصره علیه این كشور گذرگاه بین المللی دو كشور را به طور كامل بست.

وی افزود: این اقدام همزمان با دستور ملك سلمان شاه عربستان درباره تصحیح اوضاع یمنی های مخالف اقامت در عربستان فعلا به مدت دو ماه ،صورت گرفت.

این مسئول كه خواست نامش فاش نشود به پایگاه خبری السلطه الرابعه گفت: عربستان متجاوز در راستای تكمیل محاصره دریایی وهوایی وبه دنبال آن محاصره زمینی، گذرگاه الطوال را به روی یمنی ها اعم از سیاستمدار وشهروند به صورت یكطرفه بست.

این اقدام از سوی عربستان در حالی انجام گرفت كه موج مهاجرت یمنی ها از گذرگاه زمینی الطوال به سمت خاك عربستان ادامه دارد.

عربستان متجاوز در اقدامی ایذایی از مصر واتیوپی نیز خواست سفارتخانه های این دو كشوردر یمن به یمنی ها به جز دارندگان گذرنامه های دیپلماتیك ویا كسانی كه در مصر واتیوپی خانه دارند ویزا ندهند.

مصر واتیوپی كشورهایی هستند كه یمنی ها غالبا برای درمان، تجارت ویا تفریح به آنجا سفر می كنند همچنین جیبوتی وسومالی كشورهایی هستند كه یمنی ها در شرایط كنونی بیشتر به آنها پناهنده می شوند.

درحالی كه از آغاز تجاوز عربستان به یمن تاكنون بیش از 3 هزار و 500 یمنی كشته، بیش از 6هزار تن زخمی و 300 هزار نفر نیز از خانه های خود در روستاها و شهرها آواره شده اند، سازمان ملل برای توقف این تجاوز و جلوگیری از ادامه كشتار غیرنظامیان وارد عمل نشده و با انتشار بیانیه های بی اثر، در عمل به نوعی از تجاوز عربستان به یمن حمایت كرده است.

جنگنده های 9 كشور عربی از جمله كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس (به جز عمان) و آمریكا از ششم فروردین تاكنون، عربستان را در تجاوز هوایی به یمن همراهی می كنند.

خاورم** 1453**1566
۰ نفر