۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۵۵
کد خبر: 81595653
T T
۰ نفر
عابدان شب زنده دار برای ابلاغ پیام آسمانی اعتكاف به آغوش جامعه بازگشتند

بندرعباس -ایرنا- هزاران دل عاشق و لبریز از عشق به عبودیت شامگاه دوشنبه مصادف با پانزدهم ماه مبارك رجب؛ پس از سه روز خلوت عاشقانه با معبود و تمرین خودسازی، تزكیه و تهذیب نفس با سینه ای فراغ و قلبی مملو از نور، آرامش و معنویت بار دیگر به آغوش جامعه برگشتند تا تاثیر این عبادت های خالصانه و خاضعانه را در روح، جان و پیكره جامعه جریان دهند.

به گزارش ایرنا' مسافران سفر بهشت پس از سه روز خلوت نشینی در حریم یار، عبادت و راز و نیاز عاشقانه و عارفانه با معبود و دوری از دل مشغولی های روزمره زندگی مادی؛ با روح و جانی صیقل یافته در چشمه زلال و تا ابد جاری اعتكاف؛ سبكبال و امیدوار به آغوش جامعه بازگشتند تا پیام این روزهای سراسر نور، ایمان، معرفت و خدایی شدن را در جان و روح بشریت؛ جاری سازند.

هزاران دل عاشق و لبریز از عشق به عبودیت و بندگی امسال هم مُحرمِ حرم امن الهی شدند؛ آمدند و سه شبانه روز در كنج خلوت و تنهایی؛ عاشقانه و بی واسطه با خدای خویش راز و نیاز كردند و در چشمه زلال و تا ابد جاری رجب؛ ماه استغفار و بازگشت به سوی خدا؛ خالصانه غبار از روح و جان پاك شستند و از نو تازه شدن خویش را جشن گرفتند.

معتكفین آمدند تا از نورانیت طلوع خورشید معرفت در سرزمین اعتكاف، خانه دل و جان را از تمامی پلیدی ها و پلشتی ها پاك كنند و در سفر چند روزه اعتكاف؛ تا سرزمین صداقت، یكرنگی و پاكدلی پرواز كنند؛ سفری كه رهاوردش بارش متواتر نور و معنویت بود بر قلب های با صفا و آسمانی رجبیون.

رجبیون عاشقانه به میعادگاه آمدند؛ سجاده های خود را در شرقی ترین ضلع جهان بر خاكستری شن ها رو به قبله گسترانیده، صمیمانه و بی ریا؛ خالصانه و با معرفت؛ در برابر شوكت و عظمت خالق زیبایی ها؛ كرنش كرده و اشك ریزان و پر سوز و گداز نوای دل انگیز الهی' العفو' سر دادند.

در هنگامه دعا، مناجات و توسل؛ بی اعتنا به تمام دل مشغولی های روزمره و تعلقات دنیای مادی؛ آمدند تا در نوای روحانی و روحبخش دعا، مناجات و انس با خدا؛ بهشت آرامش بر دل های آسمانی شان ارزانی شود.

در هنگامه ای كه باران 'نور و رحمت' نرم و آهسته بر فرق زمین می بارید، آمدند تا چشمانشان را با آب توبه تطهیر كنند؛ واژه های نور در كام ریزند و در شمیم جان نواز نیایش و توسل؛ نفس تازه كنند.

آمدند مصحف را در برابر دیدگانشان گشودند و با چشمانی سرشار از اشك و التماس، عاشقانه و عارفانه دل هایشان را با دستانی باز و سرشار از امید و آرامش برای آمرزش، سعادت و عاقبت بخیری بشریت؛ روانه سمت رحمت و مغفرت پروردگار عالمیان؛ كردند.

رجبیون عاشق و مشتاق بندگی و عبادت در شهرستان رودان امسال نیز بی اعتنا به تمام دل مشغولی های روزمره؛ با قلبی سرشار از عشق و اشتیاق؛ معتكف حریم نور شدند، آمدند تا دگر بار 'بسم الله الرحمن الرحیم' را بر گلوی خویش روایت كنند و شیطان درون را در بند كشند و چشم بپوشند از هرچه غیر دوست.

عاشقان عبودیت و بندگی آمدند تا در روز یادآوری عجز خویش و دستگیری و عظمت خداوند؛ محكم و امیدوار از نردبان تقرب الهی تا بی نهایت عروج كنند و در رایحه خوش، خنك و دل انگیز اعتكاف؛ یك سال عصیان، گناه و سركشی خویشتن را به آب چشمه عبادتِ حق، از پیكرِ آلوده خویش فرو ریزند.

رجبیون آمدند و در كنج خلوت و تنهایی و در بارش متواتر اشك و آه؛ شكوفه های معطر و ربانی « الهی و ربی مَنْ لِی غیرُك» را با جان و دل سر دادند تا جان را كه در پیچ و خم های زندگی مادی؛ غبار و زنگار گرفته؛ در زمزم معرفت شستشو دهند.

در این لحظات ناب و بی تكرار كه مشام زمان و زمین آكنده از عطر سلام و صلوات و زمزمه و نوای دل انگیز استجابت است؛ با دل هایی سرشار از عشق و اشتیاق؛ امیدوار و مطمئن آمدند تا در زلال جاری نجوا و نیایش، غبار و زنگار از تن و جان پاك بشویند و در طلوعی عاشقانه و عارفانه؛ تمام ناپاكی ها را ذره ذره قربانی كنند و خدایی شوند.

معتكفین آمدند تا دل را كه در پیچ و خم‏هاي زندگی مادي غرق شده؛ از وجود اغیار تهی كنند و نور حق را در آن جلوه گر سازند و با تمام وجود حلاوت و شیرینی میهمان شدن بر سفره لطف و احسان الهي را بچشند.

به راستی كه اعتكاف فرصتی است تا با چشم دل و با وجدانی بیدار سیاهه اعمال خود را مروری تازه كرد و به فكر جبران فرصت‏هاي از دست رفته بود و خود را براي حضور در پیشگاه خداي 'ارحم الراحمین‏' آماده كرد.

اعتكاف فصلي است ‏براي نیایش، گریستن، ریزش باران رحمت، شستن آلودگي‏هاي گناه و ناپاكی ها، تطهیر صحیفه اعمال، پاك شدن و از نو زاده شدن؛ فرصتی است برای نوراني ساختن دل و صفا بخشیدن به روح و جان در چشمه بیكران رحمت الهی.

این شب ها و روزها؛ بزمی عاشقانه و عارفانه به میزبانی پروردگار عالمیان در جای جای آسمان ها و زمین برپاست؛ دستان پر مهر و رحمت الهی به سوی زمینیان نشانه رفته است؛ در این وادی همه را به نام می خوانند؛ چه حس و حال خوب و وصف ناپذیری است كه همگی به این بزم و ضیافت عاشقانه فراخوانده شده ایم؛ یادمان نرود این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به دعای در حق یكدیگر محتاجیم.

همزمان با 13 رجب سحرگاه امروز 12 هزار نفر در 130 مسجد سطح استان هرمزگان معتكف شدند . ك/4

7196/6048