۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۰۶
کد خبر: 81596168
T T
۰ نفر
دولت تعدد جناح ها و گرايش هاي سياسي را مغاير با وحدت ملي نمي داند

كرج - ايرنا - وزير اطلاعات با تاكيد بر اينكه سياست دولت تدبير و اميد اين نيست كه فرزندان نظام را به حاشيه ببرد، گفت: دولت تعدد جناح ها و گرايش هاي سياسي را مغاير با وحدت ملي و منافع نظام نمي داند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمود علوي كه صبح سه شنبه به استان البرز سفر كرده است، در نخستين نشست شوراي اداري استان در سا ل94، گفت: در كشوري كه مي خواهد فضاي آزاد حكمفرما باشد، طبيعي است كه سلايق سياسي وجود داشته باشد.

وي تصريح كرد: البته شايد عده اي در اين فضاي آزاد سياسي به جاي تلاش براي تعامل به دنبال تقابل باشند و چنگ به چهره ديگران بكشند، همانطور كه پيش از اين دولت هايي شكل گرفتند كه دنبال يك جريان خاص بودند و تلاش كردند كه جريان مقابل را به حاشيه ببرند.

علوي خاطرنشان كرد: زماني جريان اصلاح طلب حاكم بود و تلاش مي كرد كه اصولگرايان به حاشيه رانده شوند و زماني هم دولت نهم و دهم كه نمي دانم، نام آن را چه بگذاريم، حاكم بود و تلاش مي كرد كه برخي از جريان ها را ناديده بگيرد.

وزير اطلاعات ادامه داد: اين مسايل شايد در جامعه اي كه هنوز به بلوغ سياسي نرسيده طبيعي باشد، اما امروز كشور به بلوغ سياسي دست يافته و جريان هاي سياسي با هم رقابت مي كنند اما رفاقت هم دارند. دولت اين فضا را مي پسندد و شاكله دولت نيز اين راه را مي رود.

وزير اطلاعات با تاكيد بر اينكه انسجام دولت يازدهم نسبت به چهار دولت قبلي بيشتر است، اظهار داشت: دولت تدبير و اميد از جهت گيري ها و سلايق مختلف تشكيل شده اما همه آنها جهت گيري هاي سياسي خود را كنار گذاشته و براي مصالح و منافع ملي كار مي كنند. به وي‍ژه در شرايطي كه دشمني ها با نظام اسلامي گسترش يافته و تحريم ها عليه ايران اسلامي اعمال مي شود.

وي با تاكيد بر اينكه گرچه تحريم ها اراده ملت ايران و مسوولان نظام را متزلزل نكرده اما آثار خود را در اقتصاد كشور داشته است، گفت: در دولت همه در جهت حل مشكلات كشور بدون هياهو، سر و صدا و جنجال گام بر مي دارند و كشور به صورت يد واحده در مقابل دشمنان نظام درآمده است.

**دولت به دنبال به حاشيه راندن هيچ جريان سياسي نيست

علوي در ادامه با تاكيد بر اينكه مسوولان بايد حالت پدري براي همه جريان هاي سياسي داشته باشند، گفت: در دولت تدبير و اميد استانداران و مسوولان به يك جريان خاص تعلق ندارند. در بين استانداران گرايش هاي مختلف داريم اما آنها به دنبال به حاشيه راندن هيچ جريان سياسي نيستند.

وي ادامه داد: همانطور كه رييس جمهوري محترم تاكيد كرد در نظام يك پرچم برافراشته است و آن هم در دست مقام معظم رهبري است و دولت نيز در زير اين پرچم حركت مي كند. رهبر معظم انقلاب نقشه راه را نيز ارايه كرده اند كه بستر را براي حركت بيشتر فراهم كرده است.

**ايجاد فضاي سالم براي رقابت سياسي

وزير اطلاعات در ادامه با اشاره به در پيش بودن دو انتخابات مهم مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري در پايان سال جاري، ايجاد فضاي باز و سالم براي رقابت هاي سازنده را يك اصل عنوان كرد و گفت: به مديران كل در استان ها اعلام شده كه هرگونه اقدام از سوي هر فرد و جريان سياسي كه به امنيت و آرامش مردم آسيب مي رساند را مديريت كنند زيرا معتقديم نبايد اينگونه صداها بيشتر شود.

وي نامگذاري سال جاري از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال دولت و ملت، همدلي و همزباني را ناشي از عمق نگاه ايشان دانست و گفت: اين نامگذاري در حقيقت هديه اي ارزنده براي مردم و كشور است تا عزت ايران اسلامي و اقتدار آن افزايش يابد.

علوي با تاكيد بر اينكه عزت ما در پرتو وحدت، همدلي و همزباني است، آموزه هاي اسلامي را نيز مويد اين موضوع دانست و اظهار داشت: عزت با اختلاف سليقه و تفرقه به وجود نمي آيد. اختلاف منشا زمينگير شدن است و بايد از هرگونه اختلاف پرهيز شود.

وزير اطلاعات همچنين تحقق شعار امسال را يك ضرورت عنوان كرد و گفت: تا زماني كه وحدت ملي را پاس بداريم و با هرگونه سليقه و گرايش كه همه آنها محترم است، در كنار يكديگر كار كنيم، اقتدار و صلابت نظام در داخل و خارج افزايش مي يابد.

وي افزود: وقتي مسوول شديم بايد مسوول همه سلايق و جريان ها باشيم و به همه خدمت كنيم. در پاسخ به نامگذاري سال جاري نيز بايد در مقام عمل زمينه استحكام وحدت ملي را به وجود آورده و سعي كنيم كشور را براي همه بدانيم و به همه مردم احترام بگذاريم، بجز كساني كه بخواهند آرامش و امنيت كشور را به مخاطره بياندازند.

** پايبندي به شعار امسال خط كش اثبات ولايتمداري/براي ولايت سرباز جذب كنيم

وزير اطلاعات در ادامه ميزان پايبندي مسوولان به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در خصوص همدلي و همزباني و وحدت ملي را خط كش خوبي براي اثبات ولايتمداري افراد دانست و اظهار داشت: وقتي رهنمودهاي مقام معظم رهبري ارايه مي شود، اگر با نظرات خودمان نيز مغاير باشد، به خواسته ها و رهنمودهاي ايشان توجه كنيم، ولايتمداري هستيم. پذيرفتن نظر ولي فقيه به هر طريق، ثابت مي كند كه ما در ولايتمداري صادق هستيم.

علوي همچنين تصريح كرد: كساني كه نسبت به دولت يازدهم نقدهاي گزنده مطرح مي كردند و سياه نمايي داشتند، اگر پس از تاكيدات مقام معظم رهبري نقدها مشفقانه شود نشان مي دهد كه چقدر ولايتمدار هستند و در حقيقت اين عرصه آزموني ولايتمداري است.

وي با تاكيد بر اينكه دولت به دنبال تحكيم وحدت ملي است، گفت: مردم همه زير چتر و خيمه نظام و مقام معظم رهبري هستند و ما نيز بايد تلاش كنيم كه براي ولايت سرباز جذب كنيم.

**مديريت اخلاق مدار و وحدت محور يك اصل است

وزير اطلاعات با اشاره به اينكه مديريت ما بايد مديريت اخلاق مدار و وحدت محور باشد، گفت: مديريت خوب و سالم زماني اثر دارد كه با اخلاق همراه باشد. بايد با مردم دلسوزانه رفتار كنيم، چون خدمتگزار مردم هستيم و همين مردم پس از خداوند تكيه گاه نظام هستند.

وي قدرت و صلابت دستگاه اطلاعاتي، نيروهاي نظامي و انتظامي را حافظ امنيت و آرامش كشور ذكر كرد و گفت: امروز دشمن به خود اجازه نمي دهد كه درباره نظام اسلامي بد بيانديشد، اما با اين وجود اين مردم هستند كه تكيه گاه واقعي اين نظام محسوب مي شوند.

علوي خاطرنشان كرد: ما به عنوان وزارت اطلاعات در اين چارچوب حركت كرده و برقراري امنيت براي آحاد مردم در نظام را دنبال مي كنيم و معتقديم همه قشرها بايد با امنيت كامل بتوانند حرف هاي خود را بزنند و نگراني نداشته باشند.

**همه احساس كنند در زمين نظام بازي مي كنند

وي با تاكيد بر اينكه همه بايد احساس كنند در زمين بازي نظام با رعايت قواعد، بازي مي كنند، اظهار داشت: همه بايد احساس كنند كه فرزند نظام هستند و ما موظف هستيم همه را زير چتر پدر بزرگوار نظام يعني مقام معظم رهبري جمع كنيم.

وزير اطلاعات استمرار فضاي بازي كه مردم حرف خود را آزادانه مطرح كنند را يك ضرورت دانست و گفت:‌در اين صورت است كه ديگر نيشخند نزده و از خود ناهنجاري بروز نمي دهند. اين امنيتي است كه اسلام آن را مي پسندد.

علوي با اشاره به اتفاقات سال هاي گذشته در روز 16 آذر روز دانشجو و مقايسه با آن وضعيت اين روز در سال هاي 92 و 93، گفت: برخي برخوردهاي امنيتي در دانشگاه ها وجود داشت كه مشكلاتي را ايجاد مي كرد، اما در سال 92 و 93 در هيچ جا مشكلي نداشتيم، برغم اينكه دانشجويان برنامه هاي خود را برگزار كرده و شعارهاي خود را سردادند. در چهارشنبه سوري نيز امسال فضاي رواني بهتري حاكم شد به گونه اي كه همه ديديم كه شب هاي آرامي داشتيم و نسبت به سال هاي قبل شرايط بهتري حاكم بود.

وي ادامه داد: امنيت كه باشد اقتصاد هم شكوفا مي شود و تلاش ما اين است كه فعالان اقتصادي احساس امنيت داشته باشند،وزارت اطلاعات امروز به دنبال چنين امنيتي است كه بر جامعه حكمفرما نيز شده است.

وزير اطلاعات گفت: دندان ها و پنجه هاي تيز دستگاه امنيتي به سراغ كساني مي رود كه امنيت مردم را به چالش مي كشند و در اين عرصه دستگاه اطلاعاتي قدرت و صلاحيت خود را به اثبات رسانده است. در حالي كه دشمنان سرمايه گذاري زيادي براي ايجاد مشكلي براي جمهوري اسلامي ايران دارند، اما به لطف خداوند و همدلي و همزباني كه در كشور وجود دارد، ايران اسلامي داراي بالاترين درجه امنيت و ثبات درمنطقه است.

علوي در ادامه استان البرز را خاستگاه انسان هاي ارزشمند در عرصه مختلف دانست و گفت: شخصيت هايي نظير آيت الله طالقاني، آيت الله اشتهاردي و آيت الله رفيعي و بزرگاني چون جلال آل احمد و شهيد فلاحي به البرز تعلق دارند. البرز به تعبير مقام معظم رهبري ايراني كوچك است و تابلويي از تماميت ايران اسلامي كه اقوام، طوايق و سلايق مختلف در آن با همدلي و هم افزايي زندگي مي كنند كه نمونه بارز آن همدلي بين مسوولان اين استان است.

1535