۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۳۴
کد خبر: 81596232
T T
۰ نفر

سازمان ملل پل هوايي امدادرساني به يمن ايجاد مي كند

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۳۴
کد خبر: 81596232
سازمان ملل پل هوايي امدادرساني به يمن ايجاد مي كند

تهران- ايرنا- سازمان ملل با اعلام اين مطلب كه به زودي عمليات ايجاد پل هوايي امدادرساني به يمن از كشور همسايه جيبوتي آغاز مي شود از عربستان خواست به منظور ارسال كمك هاي بشردوستانه به مردم يمن، بمباران فرودگاه صنعا را متوقف كند.

به گزارش پايگاه خبري يمن الان ، سازمان ملل افزود: در اين عمليات پرسنل امداد رساني اين سازمان از طريق هوايي از جيبوتي به صنعا براي توزيع كمك هاي بشر دوستانه شامل غذا، آب وخدمات پزشكي اعزام مي شوند.

استيون دوجاريك سخنگوي بان كي مون دبير كل سازمان ملل از طريق دفتر هماهنگي امور بشردوستانه اين سازمان در يمن از عربستان خواست بمباران فرودگاه بين المللي صنعا را كه شريان حياتي براي فعاليت سازمان هاي بشر دوستانه است متوقف كند.

يوهانس وان دير كلاوف هماهنگ كننده بين المللي امور بشر دوستانه سازمان ملل در يمن از عربستان خواست به منظور انجام عمليات امدادرساني، بمباران همه فرودگاهها وبنادر اين كشور را متوقف كند.

وان دير كلاوف افزود: هيچ هواپيمايي نمي تواند از فرودگاه صنعا پرواز و يا در آن فرود آيد ودر حالي كه هنوز از تعمير باند آن چند ساعتي نگذشته مهاجمان عربستان بار ديگر آن را مورد تجاوز قرار مي دهند.

جنگنده هاي متجاوز عربستاني در جنايتي جديد صبح امروز براي چهارمين بار فرودگاه صنعا را بمباران كردند.

بر اساس آمار سازمان ملل بر اثر تداوم تجاوز هوايي عربستان به يمن دستكم 12 مليون يمني نياز به كمك هاي بشر دوستانه دارند.

عربستان با ائتلاف 9 كشور عربي منطقه به جز عمان از 6 فروردين سال جاري حملات گسترده اي را عليه فقيرترين كشور عربي منطقه آغاز كرده است تا عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري فراري و مستعفي يمن را به حاكميت بازگرداند و از قدرت گرفتن انصارالله كه امنيت شهرهاي يمن را تامين مي كنند، جلوگيري كند.

رياض بعد از 27 روز بمباران زيرساخت هاي يمن و از بين بردن تاسيسات حياتي اين كشور بدون آن كه به اهداف اعلام شده دست يابد، اعلام آتش بس كرد اما بعد از آتش بس تبليغاتي اعلام شده همچنان يمن را هدف حملات هوايي قرار داده است و با بمباران فرودگاه بين المللي صنعا از كمك رساني به مردم اين كشور جلوگيري مي كند.

از زمان آغاز تجاوز نظامي عربستان به يمن، تاكنون بيش از سه هزار و 500 نفر از مردم اين كشور كشته و 6 هزار نفر ديگر نيز مجروح شده اند.

خاورم** 1453**1566