۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۲۵
کد خبر: 81596365
T T
۰ نفر

تهران- ایرنا- معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان این كه زندان زنان در كشور از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، گفت: تعداد زندانیان زن نسبت به مردان پنج درصد است اما همین تعداد كم نیز برای جامعه اسلامی رقم بالایی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،‌ شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در حاشیه هفتاد و دومین جلسه شورای اجتماعی كشور كه در وزارت كشور با موضوع بررسی وضعیت زندان های كشور بویژه زندان زنان برگزارشد درجمع خبرنگاران افزود: با توجه به نقش زنان در جامعه، خانواده، همسری و مادری باید به وضعیت زنان در زندان ها و نیازمندی های آنان توجه بیشتری شود.

وی با بیان این كه در حال حاضر 200 كودك همراه مادران خود در زندان های كشور بسر می برند، افزود: فقط 20 كودك در ندامتگاه شهرری به همراه مادر خود زندگی می كنند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از تاسیس مهدكودكی در زندان اصفهان با كمك خیرین خبر داد و گفت: این اتفاق خوبی است كه باید با كمك دستگاه ها و خیرین توسعه یابد.

مولاوردی به مشكلات اجتماعی زنان پس از آزادی از زندان اشاره و خاطرنشان كرد: با مشاركت ادارات كل امور زنان در استان ها و بنیاد تعاون زندانیان باید سرپناه هایی ایجاد شود تا زنان آزاد شده از زندان كه ازخانواده خود طرد شده اند، بتواند تا زمان اشتغال و توانمند سازی خود در آن مكان ها اسكان یابند.

وی همچنین وضعیت سلامت و بهداشت زنان زندانی را ضروری دانست و اظهارداشت:‌ پیشنهادهای 13 گانه ای برای بهبود وضعیت زندان ها به هیات دولت ارایه شده است كه به نظر می رسد با هم افزایی دستگاه ها بتوانیم وضعیت زندان ها را بهبود بخشیم. معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان این كه سیاست های قوه قضاییه و تحقق آن سیاست ها و نظارت بر آنها امر مهمی است، یادآور شد: به نظر می رسد هماهنگی قوه مقننه برای تحقق این سیاست ها در كاهش جمعیت زندان ها، حبس زدایی و كاهش عناوین مجرمانه و افزایش مجازات های جایگزین زندان می تواند به برون رفت وضعیت كمك كند.

سیام. 9136**1336
۰ نفر