۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۹:۱۴
کد خبر: 81596840
T T
۰ نفر
دولت يكسان سازي حقوق معلمان با ديگر كارمندان را پذيرفته است

بجنورد - ايرنا - معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش گفت: دولت اجراي طرح يكسان سازي حقوق معلمان با كاركنان ديگر دستگاه ها را پذيرفته است.

به گزارش ايرنا حميدرضا كفاش روز سه شنبه در همايش تجليل از معلمان نمونه خراسان شمالي در بجنورد با اشاره به برخي تجمعات و اعتراضات معلمان در سال جاري كرد،گفت: دولت تدبير و اميد نارضايتي فرهنگيان را شنيده و قبول كرده كه اين موضوع را حل كند.

وي افزود: متاسفانه در دولت هاي گذشته اين باور وجود نداشت كه حقوق فرهنگيان پايين است و حتي برخي اوقات با اين گونه سخنان مقابله نيز مي كردند و جواب غيرمنطقي نيز در پاسخ مي دادند.

وي گفت: آقاي دكتر روحاني اعتراض را حق مردم خوانده و دستور بررسي مطالبات فرهنگيان و خواسته هاي آنان در خصوص برابرسازي حقوق آنان با ديگر كاركنان دولت را داده اند.

وي به شعار فرهنگيان كه 'از فقر نمي ناليم اما از فرق بيزاريم' اشاره كرد و افزود: دولت و مجلس اين پيام را دريافت كرده اند و مسوولان نيز به اين باور رسيده اند كه فرهنگيان بدون زياده خواهي حرف حسابي دارند و حتي در صورت اعتراض نيز كار را تعطيل نمي كنند و با احترام اعتراض خود را اعلام مي دارند.

معاون وزير آموزش و پرورش گفت: دولت يازدهم تنها دولتي بود كه علاوه بر بودجه آموزش و پرورش، امسال 13 هزار و 500 ميليارد ريال و براي سال آينده نيز 35 هزار ميليارد ريال براي اجراي يك طرح اوليه اختصاص داد.

كفاش افزود: تمامي مطالبات سال هاي گذشته كه پرداخت آنان غير ممكن بود در اين دولت تامين اعتبار و پرداخت شد.

وي از رسانه ها نيز خواست تا موضوع پرداخت مطالبات فرهنگيان را تيتر اخبار خود نكنند چرا كه در واقع كار مهمي براي قشر فرهنگي انجام نشده است.

وي گفت: سال گذشته تعداد زيادي نيرو در اين وزارتخانه بازنشسته شدند بدون اينكه نيروي جديدي وارد اين حوزه شود و البته كار بدون مشكل انجام شد.

وي اظهار كرد: با وجود اينكه در آموزش و پرورش كمبود نيرو در برخي از مناطق كشور وجود دارد در برخي از استان ها از جمله تهران نيروي مازاد داريم كه بدون اينكه كار كنند حقوق دريافت مي كنند.

وي توجه به نيروي انساني را عامل توسعه كشور دانست و افزود: هم اكنون خوشبختانه اين نهضت در كشور آغاز شده است.

معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش در عين حال از فرهنگيان خواست تا اعتراض خود را با آرامش بيان كرده و از ايجاد تشنج خودداري كنند تا به آنان ايرادي گرفته نشود.

كفاش اظهار كرد: فرهنگيان بايد حرف هاي خود را دقيق و با پشتوانه علمي بيان كنند و حركت خود را سياسي و جناحي نكنند.

وي به برخي اقدامات غلط دولت قبل اشاره كرد و گفت: متاسفانه در دولت گذشته در ماه مبارك رمضان به همكاران فرهنگي افطاري داده مي شد كه اين مساله بدهكاري ميلياردي براي آموزش و پرورش ايجاد كرد و حال آنكه اين شيوه تكريم معلمان، درست نيست.

در پايان اين همايش كه با حضور جمعي از مسوولان استان خراسان شمالي برگزار شد از شماري از معلمان نمونه اين استان با اهداي جوايزي، تقدير شد. ك/2

3007/5132
۰ نفر