۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۵۸
کد خبر: 81597178
T T
۰ نفر
هدف ماهواره زنده به گور كردن هویت زنان است

سمنان - ایرنا - رییس پلیس فتای استان سمنان با اشاره به اهداف گردانندگان برنامه های ماهواره ای فارسی زبان، گفت: هدف اصلی برنامه های ماهواره ای زنده به گور كردن هویت زنان در عصر مدرن است.

به گزارش روز چهارشنبه مركز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سرهنگ سیدعلی میراحمدی در همایش سراسری اولیا و مربیان آموزشگاهی در سمنان افزود: تغییر نگرش تدریجی زنان ایرانی در تاكتیكی قطره چكانی، هدف اصلی برنامه های ماهواره ای است.

وی افزود: اساس برنامه های ماهواره با سنت و فرهنگ ایرانی در تضاد است.

میراحمدی با اشاره به صرف هزینه های گزاف از سوی مدیران شبكه های ماهواره ای برای شبیه سازی فرهنگ و همزبانی با مخاطبان ایرانی، ادامه داد: آنها سعی در جذب باور مخاطب دارند تا بر افكار آنها مسلط شوند.

رییس پلیس فتای استان سمنان تاكید كرد: ایجاد وابستگی شدید بین بیننده و رسانه هدف اصلی شبكه های ماهواره ای فارسی زبان است.

وی با اشاره به داشتن اوقات فراغت بیشتر زنان در خانه برای تماشای برنامه های ماهواره، تصریح كرد: مدیران شبكه های ماهواره ای در تاكتیكی از پیش تعیین شده و طولانی هویت زنان ایرانی را مورد هدف قرار می دهند.

میراحمدی با اشاره به استقبال فرزندان ایرانی از شبكه اجتماعی تلفن همراه، كم شدن روابط بین اعضای خانواده، انزوای اجتماعی، انتشار اطلاعات و تصاویر خصوصی در فضای مجازی، سرقت اطلاعات بانكی و شكل‌گیری روابط خارج از عرف را از آسیبهای جدی این شبكه ها عنوان كرد.

رییس پلیس فتای استان سمنان به والدین توصیه كرد: در كنار نظارت صحیح بر فرزندان و رفتار آنها در فضای مجازی، با ایجاد محبت و روابط صمیمانه، همواره مانند دوستی صمیمی به اصلاح رفتار فرزندانتان بپردازند.



**** شبكه های اجتماعی برای كاربران انزوای اجتماعی به همراه دارد

رییس پلیس فتای استان سمنان با اشاره به آسیبهای مختلف شبكه های اجتماعی، گفت: انزوای اجتماعی یكی از آسیبهای این شبكه هاست كه نصیب كاربران می‌شود.

سرهنگ سیدعلی میراحمدی در نشستی در سالن همایش فرهنگیان سمنان افزود: تزریق فرهنگ غربی از كاركردهای سوء شبكه اجتماعی است.

وی انزوای اجتماعی، طلاق، خیانت، سردی روابط خانوادگی، فاصله بین فرزندان و خانواده ها را از پیامدهای شبكه های اجتماعی عنوان و خاطرنشان كرد: كاربران باید همواره مراقب وجود مضامین غیراخلاقی در صفحه های اجتماعی باشند.

وی افشای رازهای زندگی افراد از طریق تصاویر، افشای اطلاعات خصوصی و خانوادگی، حریم شكنی و زیرپا گذاشتن هنجارهای اجتماعی را از آسیبهای قرار دادن عكس های خصوصی در این صفحه ها عنوان كرد.

وی تاكید كرد: در جنگ نرم، دشمن بی نیاز از هر گونه لشكركشی با استفاده از قدرت رسانه ای به كنترل اذهان و جلب افكار عمومی می‌پردازد.

رییس پلیس فتای استان سمنان ماهواره را ابزار اصلی دشمن در جنگ نرم دانست و افزود: سلاح دشمن در جنگ نرم در عین سادگی، بسیار موثرتر از سخت افزارهای جنگی است.

همراه شدن والدین با تغییرات سریع اجتماعی و فناوری، كمك به ورود آگاهانه فرزندان به فضای مجازی و همراهی دوستانه با فرزندان، توصیه های اصلی پلیس فتا به والدین برای مراقبت فرزندان از آسیبهای فضای مجازی است.ك/1

6103/1352
۰ نفر