۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۱:۱۲
کد خبر: 81598452
T T
۰ نفر
دولت حمایتی از سپرده گذاران موسسات غیرمجاز با نرخ های سود بالا نمی كند

تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مصوبه روز گذشته شورای پول و اعتبار در خصوص نرخ سودهای جدید، گفت: دولت هیچ گونه حمایتی نسبت به سپرده گذارانی كه سود بالاتر از نرخ مصوب دولت از موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز دریافت می كنند، نخواهد داشت.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از شبكه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی طیب نیا كه در همایش سراسری مدیران شبكه بانك صادرات سخن می گفت، افزود: بانك ها شرایط را برای مشتریان خوش حساب و واحدهای تولیدی كه مشكل بدهی دارند، تسهیل كنند، تا آنها بتوانند به تولید برگردند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نقش نظام بانكی كشور در به شكست كشاندن تحریم ها را بی بدیل و امری بی سابقه در تاریخ كشور و سطح بین الملل عنوان كرد و اظهار داشت: بانك صادرات با كمی تسامح، قدیمی ترین بانك خصوصی كشور محسوب می شود كه برخوردار از سرمایه های ارزشمند و پیشینه ای پرافتخار است.

وی افزود: بانك صادرات با برخورداری از سرمایه قوی انسانی و شعب پرتعداد در سراسر كشور، نقشی بسیار ارزنده در تامین نیازهای خرد مردم ایفا كرده و به نوبه خود، سهمی قابل توجه در ایجاد آرامش و امنیت اقتصادی در سطوح مختلف كشور برعهده داشته است.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم های ظالمانه نسبت به نظام بانكی كشور، اظهار داشت: نظام بانكی كشور خوشبختانه توانست این شرایط سخت را به نحو مناسبی مدیریت كند و این در حالی است كه شاهدیم، پیش از این، اعمال تحریم های مشابه، البته در سطوحی خیلی پایین تر، عملا موجب سقوط دولت ها شده است.

وی تصریح كرد: بنابراین خروج عزتمندانه و موفقیت آمیز ایران از تحریم های بین المللی آن هم بدون عقب نشینی از حقوق حقه مردم كشورمان، تا حد قابل توجهی ناشی از عملكرد عالی نظام بانكی كشور در خصوص مدیریت تحریم هاست كه كمك زیادی به دولت در كاهش تورم، تثبیت بازارهای مختلف مالی و خروج از ركود كرد.

طیب نیا با اشاره به موفقیت های دولت در مهار تورم و اینكه موفقیت هایی كه در مقابله با تورم بدست آمده، توفیقات قابل قبولی است، افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته بنا داریم به تورم تك رقمی دست یابیم.

وی تصریح كرد: اولویت دولت در سال 1394 رونق اقتصادی و دستیابی به رشد اقتصادی بالاتر است و در این راستا نظام مالی كشور، یكی از حوزه هایی است كه باید به آن توجه ویژه ای شود.

طیب نیا كمبود سرمایه بانك ها، مطالبات معوق بانك ها و در نهایت اموال و دارایی های مازاد را از جمله مشكلاتی برشمرد كه بانك های كشور با آن مواجه هستند.

اقتصام(1) 9141**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد