۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۱۰
کد خبر: 81610158
T T
۰ نفر
بیش از 4600 نفر از افراطیون مسلح در عراق و سوریه اروپایی هستند

مشهد - ایرنا - کارشناس ارشد مسائل سیاسی خاورمیانه و شمال آفریقا در حوزه علمیه قم گفت: هم اکنون بیش از چهار هزار و 600 نفر از افراطیون مسلح در عراق و سوریه اهل اروپا و کشورهای غربی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین صفدری روز شنبه در همایش 'طلوع همدلی' که با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد افزود: هم اکنون 50 هزار نیروی مسلح افراطی از کشورهای مختلف با روی آوردن به اسلام های ساختگی در عراق و سوریه علیه دولت این کشورها می جنگند.

وی اظهار کرد: 20 هزار نفر از این تعداد نیروهای غیر سوری و غیر عراقی می باشند که بخش قابل ملاحظه ای از آنان از کشورهای اروپایی جذب شده اند.

وی گفت: همه این افراد با اینکه تا اذان گفته می شود، نماز می خوانند اما اسلام آنان انحرافی و ساختگی است.

وی با بیان اینکه فراهم سازی برای بسیج عناصر افراطی غربی یکی از دلایل راه انداختن جنگ های نیابتی است افزود: این افراطیون به جای اینکه در اروپا سرگردان باشند در عراق و سوریه نقش آفرینی می کنند تا از بین بروند.

به گفته وی از سوی دیگر غرب بدنبال آن است که با بزرگ نمایی خشونت به عنوان تبلیغی علیه اسلام، برنامه اسلام هراسی را در جهان اجرا کند.

وی اظهار کرد: غربی ها می خواهند مسلمین را به جان هم بیندازند و برای این هدف خود سه رویکرد را از سالهای گذشته دنبال کرده اند.

حجت الاسلام صفدری افزود: رفتار نرم غرب برای مهار اسلام مانند توهین از طریق انتشار کاریکاتور، کتاب و فیلم و رفتار سخت غرب شامل جنگ نظامی در دو کشور عراق و آمریکا تاکنون موفقیت آمیز نبوده است.

وی ادامه داد: واگذاری نقش نیابتی در رابطه با تحولات خاورمیانه و تهدید سازی برای تک تک جوامع اسلامی از رویکردهای نوین در مقابله با گسترس اسلام بوده است که دنیای غرب از چهار سال گذشته آن را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه اسلام دین رحمت، مودت و دوستی است گفت: خشونت جاری در سراسر کشورهای اسلامی یک طرح برنامه ریزی شده غرب برای مهار پیشرفت اسلام در جهان می باشد.

همایش طلوع همدلی همزمان با سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص) با حضور بیش از 600 نفر از علمای شیعه و سنی خراسان رضوی امروز در اردوگاه مازندران مشهد برگزار شد.

3027 / 6053