۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۳۱
کد خبر: 81610933
T T
۰ نفر
استیضاح احتمالی قالیباف با محور هتل اسپیناس

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح سوال از شهردار پایتخت در مورد تخلفات هتل اسپیناس دو گفت: در صورتیكه جواب قانع كننده نباشد با جلب رضایت یك سوم اعضای شورا شهردار تهران استیضاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوالفضل قناعتی روز یكشنبه در نشست خبری خود در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تخلفات هتل اسپیناس دو كه بهمن ماه سال گذشته نیز تذكراتی در این مورد داده بود خاطرنشان كرد: این هتل دارای اضافه بنا است و شهردار تهران در مورد این تخلف نامه را امضا و به كمیسیون ماده 100 انتقال داده است.

وی افزود: پاسخ شهردارتهران به تذكر من قانع كنند نبوده لذا طرح سوال از شهردار تهران را در نامه ای كتبی به رییس شورا تحویل دادم.

قناعتی با بیان اینكه سه روز از زمان ارسال نامه به شهردار تهران گذشته است گفت: شهردار تهران از زمان دریافت نامه به مدت 10 روز مهلت دارد تا نسبت به پاسخگویی نامه اقدام كند.

قناعتی تصریح كرد: در صورتی كه پاسخ به سوال قانع كننده نباشد با جلب نظر و امضای یك سوم اعضای شورا كار شهردار به استیضاح خواهد كشید.

عضو هیات رییسه شورا اسلامی تهران خاطرنشان كرد: اگر برخی از اعضا در این مورد با من همراهی نكنند فهرست اسامی آنان را در رسانه های عمومی اعلام خواهم كرد.

قناعتی با بیان اینكه یك سوم اعضای شورای اسلامی شهر تهران موافق استیضاح شهردار هستند، تصریح كرد: در صورت همراهی نشدن از سوی همكاران، من به تنهایی وظیفه خود را به عنوان نماینده مردم به انجام می رسانم و در این زمینه از مردم كمك خواهم گرفت.

وی تاكید كرد: 31 عضو شورا وجدان كاری دارند و باید بر حسب وجدان و وظیفه در این خصوص اقدام كنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران می تواند براساس مستندات به سوالات پاسخ دهد، ولی این پاسخ ها باید قانونی باشد.

وی با اشاره به اینكه حرف هایش مستند است، افزود: منتظر ارائه مدارك قانونی شهردار هستم و اگر مدارك من اشتباه باشد در مقابل رسانه ها از مردم عذرخواهی خواهم كرد.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: من نه تنها با فعالیت های فرهنگی، گردشگری، سرمایه گذاری،

اشتغالزایی و اقتصادی مخالف نیستم، بلكه از این گونه فعالیت ها بطور كامل حمایت نیز می كنم.

وی افزود: گرچه این نوع فعالیت ها از جمله فعالیت های گردشگری باید در چارچوب قانون انجام شود تا بتوان از آن دفاع كرد و درصورتی كه برخلاف قانون باشد با آن برخورد جدی خواهد شد.

وی همچنین به سخنرانی شهردار تهران در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی گل و گیاه اشاره كرد و یادآور شد: شهردار تهران بعد از تذكر سال گذشته، نامه ای را در خصوص تخلف طبقه 20 هتل اسپیناس به كمیسیون ماده 100 ارسال كرد.

وی گفت: قالیباف با ارسال این نامه یك تخلف را در این پروژه تایید كرده است، اما در مقابل افكار عمومی، این پروژه را بدون تخلف اعلام می كند كه این كار درست نیست.

قناعتی با بیان اینكه كارمندان شهرداری تهران باید به درستی اطلاع رسانی كنند، تاكید كرد: همه باید در اظهار نظر های خود دقت بیشتری به خرج دهند.

وی در خصوص فرآیند پروژه اسپیناس خاطر نشان كرد: این پروژه در سال 87 اولین رای كمیسیون ماده 5 را برای احداث هشت طبقه و بعد از آن با درخواست شهردار منطقه دو، 18 طبقه با 30 درصد اشتغال بر روی سطح را گرفته است.

وی افزود: شهردار منطقه دو با برگزاری نشست كمیسیون شهرسازی و معماری یك طبقه اضافه را اجرایی كرده است و بعد از آن حتی بدون حضور اعضای این كمیسیون دو طبقه اضافه نیز مجوز داده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مجموعه تجاری و استخر در طبقه 20 این هتل نیز گفت: این طبقه مورد اعتراض شهردار تهران نیز بوده است اما در افكار عمومی به شكل دیگری بیان شد.

وی همچنین به تخلف پلاك ثبتی پروژه بهرود اشاره و گفت: در زمان بازدید متوجه شدیم تابلویی با پلاكی مربوط به خانه دو طبقه در منطقه ای دیگر نصب شده است كه پس از تذكر این مورد رفع شد.

قناعتی خاطر نشان كرد: شهردارمنطقه دو مرتكب تخلف شده ولی به جای عزل در منطقه دیگری به مسولیت خود ادامه داده است، سئوال اینجاست كه در صورت تكرار تخلف درمنطقه جدید، چه كسی پاسخگوست.

وی افزود: به جای جابه جایی افراد باید متخلفان را از مسولیت خلع كنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینكه تخلف شهردار منطقه دو كاملا آشكار است، تصریح كرد: مالك در جای خود باید پاسخگو باشد، اما شهردار بدون اجازه مجوزهایی را برای ادامه كار صادر كرده است.

وی با بیان اینكه نظر كارشناسی و تحقیقاتی تخلفات را نشان می دهد، گفت: این موضوع از سوی افكار عمومی پیگیری می شود و مهندسین شهر می توانند كاملا در این خصوص تحقیق كنند.

قناعتی خاطر نشان كرد: باید با متخلفان در شهر تهران برخورد شود زیرا با ادامه تخلفات، ذهن مردم در مورد قانون دچار خدشه می شود.

وی درباره مشكلات دیگر این هتل نیز خاطر نشان كرد: مسائل مربوط به آتش نشانی نیز در این هتل رعایت نشده است و دو لیست بازرسی تایید شده آتش نشانی را این هتل ندارد.

وی همچنین با تشكر از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در شهر تهران تاكید كرد: پاساژ علاالدین با حدود 900 واحد مغازه و ایجاد اشتغال برای چهارهزار شهروند به محض محرز شدن تخلفات درخصوص طبقه اضافه، برخورد جدی با آن شد.

تهرام/7561//1871
۰ نفر