۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۳۴
کد خبر: 81611045
T T
۰ نفر

601 هزار خیر در ایران مدرسه می سازند

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۳۴
کد خبر: 81611045
601 هزار خیر در ایران مدرسه می سازند

بوشهر - ایرنا- رییس مجمع خیرین مدرسه ساز گفت: هم اكنون 600 هزار خیر مدرسه ساز در كشور و یكهزار نفر نیز در خارج از كشور با این مجمع همكاری دارند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حافظی روز یكشنبه در نشست معاونان توسعه پشتیبانی و روسای مجمع خیرین مدرسه ساز قطب سه كشور در بوشهر افزود: در ابتدای كار تعدادی انگشت شمار، كمر همت برای ساخت مدرسه بستند و با كمك خداوند امروز جمع زیادی از خیرین مدرسه ساز در كشور فعال هستند.

وی با بیان این كه جامعه ای كه دانش و فرهنگ آن رشد پیدا كند، توسعه می یابد، افزود: با افتخارآفرینی ایرانیان در عرصه های مختلف علمی در جهان، به همه نشان دادیم كه افزایش دانش و آگاهی برای مردم ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

مشاور معاون توسعه منابع و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش نیز دراین نشست گفت: در كشور افراد بسیاری وجود دارند كه با سرمایه های اندك خود، مشتاقانه در امر مدرسه سازی مشاركت دارند.

حسین روحی افزود: اجرای همه مفاد تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز می تواند ما را در ایجاد زمینه لازم برای جذب تعداد بیشتری از خیرین یاری كند.

وی از ایجاد صندوقی برای جذب مشاركت های نقدی در یكی از بانك های عامل خبر داد و تصریح كرد: گروهی متشكل از مجمع خیرین مدرسه ساز و وزیرآموزش و پرورش بر عملكرد این صندوق نظارت مستمر خواهند داشت.

سرپرست اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هدف از برگزاری این نشست بررسی تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز و اجرایی شدن مصوبات آن است.

علیمراد كرمی افزود: روح حاكم بر این تفاهم نامه ارتقای زیرساخت های آموزشی در مناطق محروم و گسترش تعلیم و تربیت به عنوان یكی از شاخص های توسعه فراگیر است.

در این نشست نمایندگان استان های اصفهان، فارس، كهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و خوزستان حضور دارند.



*** خیرین یكهزار و 500 پروژه مدرسه سازی نیمه تمام دولتی را در كشور تكمیل كردند

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز كشور گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی خیرین مدرسه ساز تاكنون با سرمایه گذاری مناسب، یكهزار و 500 پروژه نیمه تمام دولتی دراین بخش را تكمیل كرده اند.

محمد رضا حافظی در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اكنون شش هزار و 800 پروژه نیمه تمام دولتی مدرسه سازی در كشور وجود دارد.

وی اضافه كرد: این پروژه ها به علت نداشتن اعتبار كافی تكمیل نشده اند كه به همین دلیل مجلس شورای اسلامی تصویب كرد كه خیرین می‎توانند دراین عرصه مشاركت و سرمایه گذاری كنند.

حافظی با بیان این كه از مجموع مدارسی كه در كشور وجود دارد 30 درصد باهمت خیرین احداث شده است ادامه داد: مابقی پروژه‎های نیمه‎تمام در اولویت سرمایه‎گذاری از طرف خیرین مدرسه‎ساز هستند و امیدواریم با همت و مشاركت هرچه بیشتر مردم در آینده خیلی نزدیك شاهد به بهره‎برداری رسیدن مابقی این پروژه‎ها باشیم.

وی اظهاركرد: بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این كه 'خیرین مدرسه ساز پدیده مباركی است' وظیفه و مسوولیت خیرین مدرسه ساز را سنگین تر می كند.

حافظی گفت: برای تضمین آینده كشور زمینه تحصیل و كسب علم و دانش را باید در550 شهرستان و 31 استان فراهم كنیم و این امر به همت و مشاركت خیرین نیاز دارد.



*** خیرین مدرسه ساز دراستان بوشهر یكهزار و 680 كلاس درس ساختند

مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: خیرین مدرسه ساز دراین استان یكهزار و 680 كلاس درس درقالب 412 مدرسه ساخته و به آموزش و پرورش تحویل دادند.

احمد مرادی درگفت وگو با ایرنا افزود: برای احداث این فضاهای آموزشی یكهزارو 140 میلیارد ریال اعتبار برای احداث، تكمیل و بهره برداری هزینه شده است.

وی اضافه كرد: پارسال خیرین مدرسه ساز در استان بوشهر 108 كلاس درس در قالب 29 فضای آموزشی در دست ساخت داشتند كه 14 فضای آن در شش ماه اول سال 93 و 15 فضای دیگر نیز تا بهمن تحویل آموزش و پرورش شد.

مرادی ادامه داد: هم اكنون نیز خیرین 290 كلاس درس در قالب 66 فضای آموزشی و پرورشی با 43هزار و 544 مترمربع زیربنا و 595 میلیارد ریال اعتبار در شهرستانهای استان بوشهر در دست ساخت دارند.

وی با اشاره به حضور پررنگ خیرین مدرسه ساز در ساخت مدارس مناطق زلزله زده استان بوشهر در بخش شنبه و طسوج از توابع شهرستان دشتی یادآور شد: 17 پروژه آموزشی و پرورشی با 67میلیارد ریال اعتبار از سوی خیرین در مناطق زلزله زده شنبه و طسوج احداث شد.

مرادی گفت: تعهدات خیرین مدرسه ساز در استان بوشهر بیانگر روند رو به رشد فعالیت خیرین در ساخت و ساز فضاهای آموزشی و پرورشی است.

مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: هفدمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بوشهر با رویكرد عدالت آموزشی و تجلیل از خیرین مدرسه ساز سال 30 اردیبهشت جاری در بوشهر برگزار می شود. ك/3

6047/1352/6043
۰ نفر