۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۴۴
کد خبر: 81611250
T T
۰ نفر
يعقوبي به نيمه نهايي رسيد/ ايران در آستانه قهرماني

تهران - ايرنا - تكواندوكار وزن منهاي 63 كيلوگرم تيم مردان ايران مجوز حضور در مرحله نيمه نهايي مسابقات جهاني را كسب كرد تا مسير تيم كشورمان براي رسيدن به عنوان قهرماني هموار شود.

به گزارش ايرنا، ششمين روز از بيست و دومين دوره مسابقات تكواندوي قهرماني جهان در ورزشگاه تراكتور شهر چليابيسنك روسيه در حال برگزاري است.

براين اساس، ابوالفضل يعقوبي در نخستين گام با نتيجه 14 بر 10 داويلاني را شكست داد و در ادامه با غلبه بر اوهايد بيركي از تونس گام به مرحله سوم گذاشت.

وي در ادامه راد تابت از اردن را 8 بر 3 مغلوب كرد و به مرحله يك چهارم راه يافت.

يعقوبي براي راهيابي به جمع 4 تكواندوكار برتر وزن سوم با ولاديمير كيم روس رقابت كرد كه در پايان راند دوم نماينده ميزبان را با اختلاف 12 امتياز شكست داد و با شايستگي گام به مرحله نيمه نهايي گذاشت.

نماينده شايسته كشورمان براي راهيابي به فينال رقابتهاي وزن سوم فردا دوشنبه بايد با برنده ديدار فرانسه و بل‍ژيك مبارزه كند.

در اين وزن نمايندگان روسيه و كره جنوبي كه تا به اين لحظه در رتبه هاي دوم و سوم جدول رده بندي قرار دارند از گردونه مسابقات كنار رفتند.

تيم ملي تكواندوي كشورمان تاكنون در بخش مردان از سوي فرزان عاشورزاده و مسعود حجي زواره، 2 مدال طلا را به نام خود ثبت كرده است.

اين تيم پيش از مسابقات امروز با 41 امتياز بالاتر از روسيه و كره جنوبي قرار داشت و با صعود يعقوبي به نيمه نهايي و حدف نمايندگان روسيه و كره جنوبي، مسير هوگوپوشان كشورمان براي كسب قهرماني جهان هموار شد.

مهدي خدابخشي كه از اميدهاي اصلي تيم ملي تكواندوي ايران فردا دوشنبه كار خود را آغاز خواهد و نقش مهمي در رسيدن تيم ايران به جام قهرماني خواهد داشت.

ورزشي(2)**3783**1379