دستور رییس جمهوری برای رسیدگی دقیق و جدی رویداد ورزشگاه تبریز درجریان مسابقه فوتبال

تهران – ایرنا- رییس جمهوری در جلسه هیات دولت پس از گزارش وزیر ورزش و جوانان درباره رویداد ورزشگاه تبریز دستور داد :موضوع را مورد رسیدگی دقیق وجدی قرار دهید و درصورت ثبوت تخلف یا تقصیر ، برخورد جدی مدیریتی صورت پذیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،جلسه هیات دولت عصر امروز یكشنبه به ریاست دكتر روحانی رییس جمهوری برگزار شد و اعضای دولت به بحث و تبادل نظر پیرامون مهمترین مسائل جاری كشور پرداختند.

در این جلسه وزیر ورزش وجوانان گزارشی از رویداد ورزشگاه تبریز در جریان مسابقه فوتبال به هیات وزیران ارائه داد. رییس جمهوری به وزیر ورزش وجوانان دستور داد: موضوع را مورد رسیدگی دقیق وجدی قرار دهد و درصورت ثبوت تخلف یا تقصیر ، برخورد جدی مدیریتی صورت پذیرد.

با توجه به كاهش بهای نفت و با هدف اجرای بهتر سیاست خروج از ركود و رسیدن به رونق اقتصادی و نقش پیشگامی دولت در این خصوص، هیأت وزیران چارچوب پیشنهادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی را درباره صرفه جویی در هزینه های جاری دستگاه های اجرایی و اختصاص آن به فعالیت های عمرانی مورد تأكید قرار داد.

براساس این چارچوب، كلیه نهادهای قوای مجریه، مقننه و قضاییه، نیروهای مسلح، وزارتخانه ها، سازمان ها و شركت ها و مؤسسات دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی مكلف به رعایت این چارچوب و صرفه جویی در هزینه های جاری خود شدند.

در ادامه، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور نیز گزارشی درخصوص «ظرفیت متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم (موانع و چالش ها)» به اعضای دولت ارایه داد. در بخشی از گزارش مذكور، به سیاست های بنیاد ملی نخبگان در استفاده از اندیشمندان ایرانی خارج از كشور و نحوه تعامل با آنها از طریق سازمان های مردم نهاد پرداخته شده است. اقدامات بنیاد ملی نخبگان برای انتقال دانش، تجربه و فناوری های پیشرفته جدید به كشور با همكاری برخی از دانشمندان برجسته ایرانی خارج از كشور در سال 1393 و بهره مندی از اساتید برجسته ایرانی نیز از دیگر محورهای این گزارش بود.

بررسی چالش های فرا روی نخبگان از قبیل اشتغال، سربازی، فرآیند زمان بر تأیید مدارك و جذب دانشگاه ها و راه حل ها و پیشنهادهای مربوط به آنها از دیگر مباحثی بود كه هیأت وزیران رسیدگی به آن را به كمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری محول كرد.

دكتر روحانی با تأكید بر ضرورت برنامه ریزی برای استفاده از سرمایه انسانی نخبگان ایرانی در خارج از كشور به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از مسئولان دستگاه های اجرایی خواستند با همكاری معاونت علمی و فناوری، شرایط تسهیل رفت و آمد دانشمندان ایرانی و تعامل مؤثر آنان با دانشگاهها، انجمنهای علمی و مراكز اقتصادی و پژوهشی كشور را فراهم نمایند.

همچنین هیأت وزیران به وزارت جهاد كشاورزی اجازه داد نسبت به انجام مذاكره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه همكاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشكی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت استرالیا ظرف مدت سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویبنامه اقدام نموده و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری نماید.

شبس**1708**1565