دشمن با بهانه‌هایی نظیر «مذهب» و «قومیت» اختلاف‌افكنی می‌كند/ آمریكا ضد هر چیزی است كه نشانی از اسلام دارد

تهران- ایرنا- بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد كنگره گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان كُرد كه در تاریخ 14 اردیبهشت 1394 برگزار شد صبح امروز (دوشنبه) در این كنگره در شهر سنندج منتشر شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با تقدیر از گرامیداشت یاد شهیدان پیشمرگان مسلمان كُرد، به فداكاری و از جان گذشتگی این جوانان مؤمن و با اخلاص اشاره كردند و گفتند: پیشمرگان مسلمان كرد با حضور در میدان، هم جان خود را به خطر می‌انداختند و هم گروهكهای ضد انقلاب آرامش خانواده‌های آنها را تهدید می‌كردند، اما این جوانان شجاع، حقاً و انصافاً امتحان بسیار خوبی دادند.

رهبر انقلاب با اشاره به ناكام ماندن سیاست دشمن در استفاده از عناصر «قومیت» و «مذهب» برای نا امن كردن منطقه كردستان و تبدیل این منطقه به نقطه‌ی آسیب‌زننده به انقلاب افزودند: در سالهای اول انقلاب، ضد انقلاب همه توان خود را به‌كار گرفت تا این منطقه را ناامن كند اما همت و دل مردم و علمای كُرد همراه با انقلاب بود، و آنها حتی برخی از علمای كُرد را به شهادت رساندند، كه در آخرین مورد چند سال قبل، شخصیت خالص و پاكی همچون مرحوم شیخ الاسلام را شهید كردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه با اشاره به این واقعیت كه «دشمن آرام نمی‌نشیند و تا جایی كه بتواند با استفاده از ابزارهای فراوان امنیتی، تبلیغاتی و مالی كه در اختیار دارد، دشمنی خواهد كرد» خاطرنشان كردند: البته در ایران دشمن از تحریكات قومیتی در مورد كُردها نمی‌تواند استفاده كند، اما یكی به‌دنبال برانگیختن آتش تعصبات مذهبی و اختلاف شیعه و سنی علیه یكدیگر هستند و عده‌ای نیز از روی غفلت بازیچه و اسیر این نقشه‌ها می‌شوند.

رهبر انقلاب با تأكید بر ضرورت هوشیاری عناصر دلسوز و علاقمند در مقابل این توطئه، افزودند: هم آن كسی كه در كِسوَت طرفداری از تسنن بنا به دشمنی و حمله كردن به شیعه می‌كند، در واقع علاقه‌ای به تسنن و اسلام ندارد و هم آن كسی كه در شیعه محرّك آتش تعصب بر ضد اهل تسنن است، هیچ گونه انگیزه دینی ندارد.

ایشان با اشاره به تجربه زیاد انگلیس در اختلاف‌افكنی مذهبی میان شیعه و سنی و بهره‌برداری از آن، به یك واقعه جاری یعنی طرح كنگره آمریكا در پوشش حمایت از اهل سنت عراق اشاره و این سوال را مطرح كردند: آیا آنها واقعاً علاقه‌ای به اهل سنت دارند؟

حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: آنها ضد هر چیزی هستند كه نشانی از اسلام دارد و برایشان نیز فرقی میان شیعه و سنی وجود ندارد، و مسائلی نظیر مذهب و قومیت برای آنها بهانه ای برای اختلاف‌اندازی است.

رهبر انقلاب با تأكید بر اینكه باید این بهانه‌ها را از دست دشمن گرفت، گفتند: انجام كارهای فرهنگی نظیر همین گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان كُرد و همچنین توجه به مسائل مربوط به جوانان ضروری است.

سیام.1336
۰ نفر