۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۲۰
کد خبر: 81612145
T T
۰ نفر

تیم ملی تكواندو ایران در آستانه قهرمانی جهان

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۲۰
کد خبر: 81612145
تیم ملی تكواندو ایران در آستانه قهرمانی جهان

تهران - ایرنا - تیم ملی تكواندو مردان ایران تنها یك گام تا تصاحب جام قهرمانی مسابقات جهانی در روسیه فاصله دارد.

به گزارش ایرنا ازفدراسیون تكواندو، بیست و دومین دوره مسابقات تكواندوی قهرمانی جهان از روز 22 اردیبهشت ماه باپیكار875 تكواندوكار از 144كشور در ورزشگاه 'تراكتور' شهر چلیابینسك روسیه آغاز شده وتیم ملی كشورمان در بخش مردان با 2 طلای فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره و همچنین راهیابی یعقوبی به مرحله نیمه نهایی و برد اول مهدی خدابخشی و راهیابی این بازیكن به مرحله سوم در مسابقات جهانی، تاكنون باكسب 53 امتیاز تنها یك گام تا قهرمانی جهان فاصله دارد.

حذف زودهنگام نمایندگان روسیه وكره جنوبی در دو وزن امروز شانس این دو تیم را برای كسب عنوان قهرمانی بسیاركم كرد و اگر نماینده ازبكستان طلای وزن منهای 80 كیلوگرم را تصاحب كند و ایران به مدالی بهتر از برنز در دو وزن منهای 63 و 80 كیلوگرم نرسد، تیم تكواندوی كشورمان عنوان قهرمانی را از دست خواهد داد.

درهمین حال مهدی خدابخشی نماینده ایران در رقابتهای امروز وزن منهای 80 كیلوگرم تكواندوی قهرمانی جهان صبح با شكست نماینده یونان راهی مرحله بعد شد.

خدابخشی پس از یك دور استراحت به مصاف 'نیكولاس تزلوس' از یونان (نایب قهرمان اروپا) رفت كه در پایان با نتیجه 5 بر 3 به برتری رسید و به مرحله بعد راه یافت.

خدابخشی در ادامه باید با برنده دیدار فیلیپین و برزیل رقابت كند.

شكرانه ایزدی نماینده ایران در وزن منهای 62 كیلوگرم زنان نیز با قبول شكست برابر قهرمان اروپا از دور رقابتها كنار رفت.

همچنین عصرامروز (دوشنبه) كیمیا علیزاده و ابوالفضل یعقوبی برای رسیدن به مرحله فینال اوزان خود به مصاف رقبایشان می‌روند.

تیم ملی تكواندوی كشورمان بامداد روز چهارشنبه (30 اردیبهشت‌ماه) ساعت 3:40 صبح به ایران بازخواهد گشت.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنكینگ المپیكی، در راستای كسب سهمیه المپیك ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

ورزشی**1590
۰ نفر