۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۳۷
کد خبر: 81612324
T T
۰ نفر

ناطق نوری: رشته ورزشی بوكس در كشور مظلوم واقع شده است

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۳۷
کد خبر: 81612324
ناطق نوری: رشته ورزشی بوكس در كشور مظلوم واقع شده است

كرمانشاه - ایرنا - رییس فدراسیون بوكس گفت كه این رشته ورزشی در كشور مظلوم واقع شده است زیرا پس از پیروزی انقلاب متاسفانه برخی به علت ترس بی مورد بوكس را رها كردند و به همین دلیل سال ها این رشته ورزشی در مهجوریت به سر برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد ناطق نوری امروز (دوشنبه )در مجمع انتخاباتی هیات بوكس كرمانشاه كه در سرسرای شهید هادیان مجموعه ورزشی آزادی كرمانشاه برگزار شد اظهار كرد: زمانی كه آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهورشد در نامه ای خطاب به رییس وقت سازمان تربیت بدنی دستور احیای این رشته ورزشی را داد و با حمایت های وی بوكس توانست بازهم به فعالیت خود ادامه دهد.

ناطق نوری خاطرنشان كرد: از همان زمان هم سعی شد تا رشته بوكس به جایگاه گذشته خود برگردد و خوشبختانه با برنامه ریزی و تلاش های صورت گرفته توانسته ایم در مسابقات مختلف بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم و در تورنمنت های مهمی نظیر مسابقات آسیایی همواره برای كشورمان مدال آور بوده ایم.

رییس فدراسیون بوكس یادآور شد: یكی از قهرمانان و مدال آوران همیشگی بوكس ایران یعنی علی مظاهری اهل استان كرمانشاه است كه تاكنون توانسته در سه دوره بازی های آسیایی به مدال های طلا، نقره و برنز دست یابد و برای كشورمان افتخارآفرین باشد.

وی گفت: فروتن گل آرا دیگر قهرمان ملی بوكس ایران هم اهل استان كرمانشاه است كه یكی از بااخلاق ترین و منظم ترین ورزشكاران ماست و او هم تاكنون افتخارات زیادی برای ایران كسب كرده است.

ناطق نوری در ادامه از توانایی های بالای بوكس كرمانشاه تجلیل و این دیار را پایگاه و معدن بوكس كشور معرفی كرد و گفت : كرمانشاه و خوزستان جزو استان هایی هستند كه بیشترین امید را به آن ها داریم و مطمئنا اگر ورزشكاران این دو خطه به خوبی تقویت و آماده شوند، بوكس ایران در مسابقات مختلف جهانی حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به حضور مربیان خوب بوكس در كرمانشاه افزود:هم اكنون دو سه نفر آن ها در سطوح مختلف ملی در حال آموزش و تمرین مشت زنان مستعد كشور و اردونشینان تیم ملی هستند.

رییس فدراسیون بوكس در ادامه از مسوولین ورزش استان كرمانشاه خواست تا زمینه برپایی اردوهای تمرینی مشترك بین تیم منتخب كرمانشاه و كشورهای تركیه و عراق را كه در همسایگی كرمانشاه قرار دارند ، فراهم كنند.

ناطق نوری گفت: تیم بوكس تركیه از چنین اردوهایی استقبال و با هزینه شخصی خود نیز با سایر كشورها از جمله ایران اردوی تداركاتی مشترك برگزار می كند و اگر كرمانشاه تیم منتخبی داشته باشد فدراسیون هماهنگی های لازم را برای برپایی اردوی مشترك با این كشور خواهد كرد.

وی در پایان از آمادگی فدراسیون برای كمك به هیات بوكس كرمانشاه خبر داد و انتخاب حسین فشی به عنوان رییس جدید هیات بوكس این استان را تبریك گفت.

7458/8066