۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴
کد خبر: 81613409
T T
۰ نفر
آغاز ثبت ‌نام عتبات عاليات ويژه دانشگاهيان از اواخر خرداد

تهران - ايرنا - معاون اجرايي ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان از آغاز ثبت ‌نام دانشگاهيان جهت اعزام به عتبات عاليات از جمله نجف، كربلا و كاظمين از اواخر خرداد ماه سال جاري در سايت لبيك خبر داد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زيارت، محمد زارع افزود: ثبت ‌نام در سه گروه دانشگاهيان سراسر كشور شامل اساتيد، دانشجويان متاهل، دانشجويان دختر با يكي از محارم، پسران دانشجو و كارمندان دانشگاهها، گروه دانشگاهيان اعزام شده به عمره در سال 94 و جامانده‌ هاي عمره 94 انجام خواهد شد كه دانشگاهيان اعزام شده به عمره در سال جاري و جامانده‌هاي عمره 94 بدون قرعه‌ كشي اعزام خواهند شد.

معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان افزود: اين اعزام ‌ها در قالب كاروان ‌هاي عمره خواهد بود و در خصوص كاروان‌ هاي اعزامي به عمره و همچنين جامانده‌هاي عمره، اگر درخواست اعزام كمتر از يك كاروان بود، كاروان‌ ها با هم تجميع خواهند شد.

زارع خاطر نشان كرد: هزينه عتبات دانشگاهيان بسته به دوري و نزديكي به مرز متفاوت است و ميانگين قيمت در سال 94 به صورت زميني در تهران حدود يك ميليون و 100هزار تومان و هوايي يك ميليون و 500 هزار تومان برآورد شده است.

وي در خصوص اعطاي وام به زائرين دانشجو گفت: بر اساس قوانين بانك تجارت، زائرين دانشجو فقط يكبار مجاز به استفاده از اين تسهيلات در قالب سفر زيارتي عمره يا عتبات خواهند بود و دانشگاهياني كه از وام عمره استفاده نكرده ‌اند، مي ‌توانند براي سفر عتبات متقاضي دريافت اين وام شوند.

معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان ادامه داد: اعزام دانشجويان به عتبات عاليات در ماههاي مرداد، شهريور و مهر انجام خواهد شد و در اين مدت حدود 10 هزار نفر از سراسر كشور به عتبات عاليات اعزام خواهند شد.

زارع گفت: تاريخ و نوع اعزام به صورت زميني يا هوايي و قيمت نهايي از سوي سازمان حج و زيارت اعلام خواهد شد و به اطلاع زائرين خواهد رسيد.

اجتمام**7268 ** 1418
۰ نفر