۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲:۱۸
کد خبر: 81614635
T T
۰ نفر
نهادهای سازمان ملل: برای كمك به مردم یمن آتش بس طولانی مدت نیاز است

نیویورك- ایرنا- نهادهای انسان دوستانه سازمان ملل با یادآوری مشكلات و پیچیدگی های مربوط به عملیات كمك رسانی به مردم یمن، بر ضرورت برقراری آتش بس های طولانی مدت در آن كشور تاكید كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «ادرین ادواردز» سخنگوی كمیساریای ارشد پناهندگان سازمان ملل روز سه شنبه ( به وقت محلی ) درگفت وگو با خبرنگاران گفت كه نهادهای كمك رسانی این سازمان با وجود مشكلاتی از قبیل پاسگاه های متعدد بازرسی، هزینه های سنگین حمل و نقل، ناامنی جاده ها، دردسترس نبودن مراكز بهداشتی و درمانی و سایر مشكلات موجود، قادر بوده اند در دوره پنج روزه آتش بس، شمار زیادی از مردم یمن را زیرپوشش قرار دهند.

وی با بیان اینكه امدادگران این سازمان در این پنج روز با شمار زیادی از كودكانی روبرو شده اند كه از سوءتغذیه شدید رنج می برند، افزود: انباشت زباله در نقاط بسیاری از شهرهای این كشور، مردم را با خطر شیوع و گسترش بیماری های مختلف مواجه كرده است.

سخنگوی نهاد سازمان ملل یادآور شد كه در مدت آتش بس پنج روزه، امدادگران قادر بوده اند با دسترسی به مناطقی كه پیش از آن به دلایل امنیتی امكان دسترسی به آنها وجود نداشته است، حدود 273 هزار نفر از مردم را زیرپوشش كمك های غذایی قرار داده و نیازهای غذایی كافی برای یك ماه را در اختیار آنها قرار دهند.

وی با بیان اینكه در سایه تلاش های این امدادگران بیش از یك میلیون و 200 هزار نفر از مردم یمن توانسته اند به آب آشامیدنی سالم دسترسی پیدا كنند، یادآور شد كه ناامنی های موجود، كمبود سوخت و چالش های دیگر، كار كمك رسانی به این آوارگان را با كندی روبرو كرده و درنتیجه شمار زیادی از مردم آن كشور همچنان در محرومیت كامل از كمك های انسان دوستانه به سر می برند.

اورادز تاكید كرد كه برای توزیع كمك های انسان دوستانه در میان میلیونها آواره و آسیب دیده یمنی، به دوره های طولانی تر آتش بس نیاز خواهد بود.

عربستان با ائتلاف 9 كشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه این كشور عربی به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون مردمی كه امنیت شهرهای آن كشور را تامین می كنند، جلوگیری كند.

كارشناسان، حمله های عربستان به یمن و محاصره مردم این كشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساكنان غزه، تشبیه كرده اند.

اروپام-4-541 ** 1095