۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۰۰
کد خبر: 81616847
T T
۰ نفر

بيش از هشت هزار اصله چوب قاچاق در آستارا كشف شد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۰۰
کد خبر: 81616847
بيش از هشت هزار اصله چوب قاچاق در آستارا كشف شد

آستارا - ايرنا - رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري آستارا از كشف و ضبط هشت هزار و 610 اصله چوب قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

سرخوش كرمزاده روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: از ابتداي سال تاكنون هشت هزار و 610 اصله چوب آلات قاچاق به حجم هفت متر مكعب در شهرستان آستارا كشف شد.

وي افزود: عمده چوب جنگلي قاچاق توسط پاسگاه كنترل چوب آلات منابع طبيعي قلعه در محل رو به روي ايستگاه بازرسي در محور مواصلاتي آستارا به اردبيل كشف و ضبط شده است.

رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري آستارا اضافه كرد: بيشتر چوب آلات قاچاق از درختان توسكا ، بلوط و ممرز بوده است.

وي با اشاره به اينكه مبارزه با قاچاق چوب و نيز برخورد با متصرفان اراضي ملي با جديت در شهرستان آستارا ادامه دارد ، اظهار كرد: در اين راستا دو هزار 922 كيلوگرم زغال قاچاق نيز از ابتداي سال جاري تا كنون توسط پاسگاه كنترل چوب آلات منابع طبيعي كشف و ضبط شده است.

كرمزاده در ادامه بيان كرد: همچنين در راستاي مبارزه با قاچاقچيان چوب و زغال ، 10 دستگاه خودرو توقيف و 12 نفر نيز به مراجع قضايي معرفي شدند.

اراضي ملي آستارا 40 هزار هكتار است كه از اين ميزان 32 هزار هكتار از اراضي را مناطق جنگلي تشكيل مي دهد.

در اين اراضي جنگلي انواع گونه هاي جنگلي از قبيل بلوط ، راش ، توسكا ، ممرز ، نمدار ، ملج ، ليلكي ، انجيلي ، آزاد ، افرا ، گردو ، شيردار ، گيلاس وحشي ، فندق ، شمشاد جنگلي و ون وجود دارد.

شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعيت در 200 كيلومتري غرب مركز گيلان و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان واقع شده است.

***

25 واحد صنفي متخلف در تالش پلمپ شدند

فرمانده نيروي انتظامي تالش از پلمپ 25 واحد صنفي متخلف در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ عباس اسماعيلي روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: تعداد 25 واحد صنفي متخلف در اين شهرستان با دستور قضايي پلمپ شد.

وي افزود: در اجراي طرح كنترل و نظارت بر واحدهاي صنفي و ساماندهي صنوف فاقد پروانه كسب ، ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي اين شهرستان پس از بازديد از 256 واحد صنفي ، 25 واحد صنفي متخلف را پلمپ كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان تالش بيان كرد: در اجراي اين طرح به 145 واحد صنفي اخطار پلمپ داده شد و يكصد متصدي واحد صنفي تذكر كتبي گرفتند.

وي با بيان اينكه اكثر تخلفات صورت گرفته توسط صنوف عدم ارائه پروانه كسب بود ، اظهار كرد: به صنوف فرش‌فروشي ، خوار و بار فروشي و مكانيكي در اين زمينه بيشترين تذكر و اخطار داده شد.

سرهنگ اسماعيلي با اعلام تداوم اقدامات كنترلي و نظارتي پليس ، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهاي صنفي ، مراتب را از طريق شماره تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.

حدود هفت هزار واحد صنفي در شهرستان 190 هزار نفري تالش مشغول فعاليت و خدمات رساني هستند.

شهرستان تالش در 110 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.ك/3

7105 / 1905