۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۳۳
کد خبر: 81616953
T T
۰ نفر

واعظی: برای تحول در وضعیت اینترنت مصمم هستیم

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۳۳
کد خبر: 81616953
واعظی: برای تحول در وضعیت اینترنت مصمم هستیم

زنجان - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان فعالیت دولت یازدهم مصمم به تحول در وضعیت اینترنت كشور هستیم.

به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران زنجان با تاكید بر اینكه موضوع اینترنت و رفع مشكلات این بخش یكی از دغدغه های اساسی و مهم این وزارتخانه و دولت به شمار می رود، افزود: بر این اساس تلاش می شود سرعت اینترنت و مواردی را كه مورد نظر مردم به ویژه دانشگاهیان، مراكز عمومی كشور و واحدهای كسب كار نیاز دارند تامین شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر رتبه بندی اعلام شده موسسه بین المللی در ارتباط با وضعیت اینترنت كشورهای جهان افزود: رتبه بندی متعددی در این بخش وجود دارد و در یكی از این رتبه بندی ها كه در رابطه با زیر ساخت های كشور در این بخش اعلام شده نسبت به سال گذشته پنج رتبه ترقی كرده ایم.

وی یادآور شد: هنوز در این بخش با معیارهای جهانی فاصله داریم و برای ارتقای بیشتر باید كار و تلاش بیشتری انجام شود.

** زیرساخت های شبكه ملی اطلاعات فراهم شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به وضعیت شبكه ملی اطلاعات كشور اشاره كرد و گفت: هم اكنون زیرساخت های شبكه ملی اطلاعات فراهم شده و تقریبا در سراسر كشور به وضعیتی قابل قبول رسیده ایم.

واعظی افزود: دستگاههای مختلف باید تولید محتوا داشته باشند تا نرم افزارهای مختلفی بوجود آید تا مردم بتوانند استفاده كنند.

وی تولید محتوا را شامل اطلاعات و آمار بیان و خاطرنشان كرد: محتوا را باید مردم، شركت های مربوطه، دانشگاه ها و مراكز دولتی در این شبكه قرار دهند تا در شبكه ملی اطلاعات داخل كشور مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه در سفر یك روزه خود علاوه بر شركت در جلسه شورای اداری با شماری از مسوولان وكارشناسان این حوزه در استان زنجان دیدار داشت.ك/2

6085/7320/ 6158
۰ نفر