۱ خرداد ۱۳۹۴، ۷:۴۶
کد خبر: 81617335
T T
۰ نفر
وحشت از زلزله مردم  خرم آباد را به خيابانها و پاركها كشاند

خرم آباد - ايرنا - در پي وقوع زلزله چهار و سه دهم ريشتري پنجشنبه شب در خرم آباد مركز استان لرستان مردم اين شهر ديشب را در خيابانها و پاركها سپري كردند.

به گزارش ايرنا در ساعت 22 و 24 دقيقه و 9 ثانيه زلزله اي به بزرگي چهار و سه دهم درجه ريشتر در عمق چهار كيلومتري زمين در خرم آباد رخ داد.

شدت اين زمين لرزه به حدي بود كه به گفته فرماندار شهرستان خرم آباد منازل و ابنيه 5 روستاي جنوب شهرستان دچار خسارت جدي شده است.

بلافاصله پس از وقوع اين زمين لرزه جلسه ستاد بحران استان به دستور استاندار لرستان برگزار و تيم هاي امدادي در آماده باش كامل قرار گرفتند.

در اين جلسه استاندار لرستان به نيروهاي هلال احمر، آتش نشاني، اورژانس 115، مراكز درماني و بيمارستاني ، ارتش، سپاه، فرمانداري و شهرداري ها و ساير اعضاي ستاد دستور داد تا نسبت به وقوع زمين لرزه هاي احتمالي آينده برنامه ريزي دقيق داشته و تا 48 ساعت آينده حالت آماده باش باشند.

مدير كل ستاد بحران لرستان لحظاتي پيش به ايرنا گفت : تاكنون 12 پس لرزه به ثبت رسيده كه اين امر موجب شده مردم منازل خود را ترك كرده و شب را در كوچه و خيابان سپري كنند.

رضاي آريايي اظهار داشت: با توجه به اينكه زمين لرزه در عمق چهار كيلومتري رخ داده و از نوع زمين لرزه هاي سطحي بوده، بسياري از شهروندان و اهالي روستاهاي اطراف شهر اين زلزله را احساس كرده و دچار وحشت شده اند.

وي تصريح كرد: تاكنون گزارشي مبني بر وقوع تلفات جاني دريافت نشده اما منازل مسكوني روستايي به دليل خشتي و گلي بودن دچار خسارت و آسيب در درجات مختلف شده اند.

6060