۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۵۵
کد خبر: 81617778
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت شوش:سالروز آزادي خرمشهر فرصت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است

دزفول-ايرنا- امام جمعه موقت شهرستان شوش، حماسه سوم خرداد و سالروز آزادي خرمشهر را فرصت مغتنم تبيين ارزش هاي دفاع مقدس و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه خواند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام عبدالرزاق عفري در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهرستان شوش با گرامي داشت سوم خرداد سالروز آزادي خرمشهر گفت: رزمندگان اسلام با دست خالي در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ايستادند و با كمك امدادهاي الهي در عمليات بيت المقدس پيروز شدند.

وي گفت:به گفته امام راحل عظيم الشان، خرمشهر را خدا آزاد كرد و در اين روز شجاعت ملت مقاوم ايران اسلامي به تمام كشورهاي دنيا نشان داده شد.

عفري گفت:خدا خواست تا خرمشهر آزاد و دشمن زمين گير شود و آزادي خرمشهر در تاريخ دفاع مقدس براي هميشه باقي مانده است.

خطيب جمعه اين هفته شوش در ادامه سخنانش با گراميداشت ولادت حضرت ابوالفضل عباس (ع) و روز جانباز نيز افزود: جانبازان جان خود را براي دفاع از ارزش‎هاي انقلاب اسلامي نثار كردند و از آنها به عنوان شهداي زنده‎اي ياد مي‎شود كه جايگاه والايي نزد خداوند دارند.

وي گفت:جانبازان مخلص رزمندگاني بودند كه تا سر حد شهادت جانفشاني كردند اما خداوند آنها را حفظ كرد تا پيام شهدا و همسنگرانشان را به گوش مردم برسانند و درس فداكاري به ما بياموزند.

وي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه با تبريك سالروز تولد امام حسين(ع) نيز، گفت: نبي مكرم اسلام (ص) از امام حسين (ع) به عنوان كشتي نجات ياد كرده اند و زماني كه جهان در ظلمات و تاريكي است و موج هاي دنيا قوي، خطرناك و غرق كننده است، چراغي كه مي تواند با ظلمت مقابله كرده و مردم را از طوفان نجات دهد ، امام حسين(ع) است.

حجت الاسلام همچنين با تبريك فرارسيدن روز پاسدار نيز گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروهاي مقاومت بسيج در مسير سيدالشهدا (ع) حركت مي كنند و در راه حفظ جمهوري اسلامي و مبارزه با گروهك هاي الحادي كارنامه درخشاني از خود به جا گذاشته اند.

امام جمعه موقت شوش يازده شعبان ولادت حضرت علي اكبر (ع) و روز جوان را يادآور شد و از توانمندان جامعه و دولتمردان خواست تا با فراهم كردن شرايط ازدواج واشتغال جوانان زمينه كاهش آسيب هاي اجتماعي را فراهم كنند.

7280/6125