۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۴
کد خبر: 81618671
T T
۰ نفر
پايان مسابقات خودروهاي دو ديفرانسيل شمال غرب كشور با قهرماني آذربايجان غربي

مهاباد - ايرنا - نخستين دوره مسابقات خودروهاي دو ديفرانسيل 'آفرود' شمال غرب كشور با قهرماني تيم آذربايجان غربي در بوكان به پايان رسيد.

در اين مسابقات كه امروز (شنبه) در بوكان به پايان رسيد، 50 راننده در قالب تيم هايي از استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، كرمانشاه و كردستان با هم به رقابت پرداختند.

در پايان اين دوره از مسابقات كه در زمين روستاي حصار بوكان برگزار شد تيم استان آذربايجان غربي مقام نخست اين دروه از مسابقات را از آن خود كرد و تيم هاي آذربايجان شرقي و كردستان به صورت مشترك دوم شدند.

تيم اتومبيل راني استان كرمانشاه نيز مقام سوم اين دوره از مسابقات را كسب كردند.

در بخش انفرادي اين مسابقات و در رشته كلاس چهار سيلندر كاربراتور آماتور، سامان مجيدي از استان كردستان اول و انور حسن زاده از آذربايجان غربي دوم و لقمان عبدي و مختار اصغري به ترتيب از آذربايجان غربي و كردستان مشتركا سوم شدند.

در كلاس چهار سيلندر كاربراتور حرفه اي نيز خالد صفايي از استان كردستان مقام نخست را كسب كرد، مرتضي نوري اصل از كرمانشاه دوم شد و اميد پارسايي از آذربايجان شرقي نيز مقام سوم را از آن خود كرد.

در كلاس چهار سيلندر انژكتور و كاربراتور معمولي، سيد صادق فاطمي از استان كرمانشاه و اصغر زاده بيگ از آذربايجان شرقي مشتركا اول و سينا آرياني از آذربايجان شرقي به مقام دوم و پيمان خاني از كرمانشاه نيز سوم شد.

در رشته كلاس شش سيلندر كاربراتور، كيومرث بهرامي و واحد محمدزاده هر دو از آذربايجان غربي به ترتيب اول و دوم شدند و كاوه درگاهي از استان كردستان مقام سوم اين رشته را كسب كرد.

در رشته آزاد نيز ساوان اسرائيليان از آذربايجان غربي مقام نخست و آريان نصيري از استان كردستان و لقمان كريمي زاده از كرمانشاه نيز به ترتيب مقامهاي دوم تا سوم را به دست آوردند .

مسابقات آفرود يكي از رشته هاي اتومبيل راني است كه با خودروهاي دو ديفرانسيل در تپه هاي خاكي و داراي موانع گل و لاي و شيب و پرش برگزار مي شود.

در رشته مسابقات دو ديفرانسيل آفرود در استان آذربايجان غربي اروميه و بوكان از شهرستان هاي فعال در اين رشته هستند كه به چندين مقام كشوري نيز تاكنون در اين رشته ها دست يافته اند .

شهرستان بوكان با 227 هزار نفر جمعيت در جنوب استان آذربايجان غربي قرار دارد.

7510/6185/2093