۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۰۷
کد خبر: 81619006
T T
۰ نفر
قطعه‌ای از موسیقی فیلم رستاخیز منتشر شد

تهران - ایرنا - همزمان با میلاد حضرت ابوالفضل عباس (ع) قطعه ای كوتاه از موسیقی فیلم «رستاخیز» به كارگردانی احمدرضا درویش منتشر شد كه این قطعه فضای حماسی فیلم را تداعی می كند

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، استفان واربك آهنگساز این فیلم سینمایی تاریخی مذهبی است كه همزمان با عید سعید فطر در سینماهای سراسر كشور اكران می شود.

این قطعه نیز توسط واربك ساخته و توسط اركستر سمفونیك بلژیك نواخته شده است.

این فیلم عاشورایی توسط بخش خصوصی تولید و در سی و دومین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت 9 سیمرغ بلورین و كسب جایزه بیرق طلایی (ویژه مصطفی عقاد) شده است.

سیمرغ‌های بلورین بهترین فیلم، بهترین كارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی صحنه و لباس، بهترین موسیقی، بهترین چهره‌پردازی، بهترین بازیگر مكمل مرد، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین دست آورد فنی به فیلم «رستاخیز» فوق تعلق گرفته است.

آرش آصفی، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، پوریا پورسرخ، بابك حمیدیان، بهادر زمانی، یاور احمدی فر، بهنام تشكر، انوشیروان ارجمند و … و هفت بازیگر از كشورهای عربی در فیلم رستاخیز ایفای نقش كرده اند.

رستاخیز به نویسندگی و كارگردانی احمدرضا درویش، تهیه‌كنندگی تقی علیقلی زاده و مدیریت تولید علی قائم‌مقامی ساخته شده است.

این فیلم سینمایی با دوبله عربی با نام القربان و نسخه انگلیسی آن با نام حسین، آنكه گفت نه (Hussein Who Said No) عرضه خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: پس از مرگ معاویه، یزید به عنوانِ خلیفه‌ مسلمین بر خلافت تكیه می زند و به والیِ مدینه نامه می‌نویسد كه از حسین(ع) بیعت بگیرد.

بُكیر ابن‌ِ‌ حُر كه به عنوان پیكِ ویژه‌ دربارِ دمشق انتخاب شده است مامور رساندنِ نامه یزید به مدینه می شود. او كه جوانی پُرشور و در جستجوی حقیقت است در مدینه درمی‌یابد كه حاملِ نامه‌ ای است كه در آن به قتلِ حسین(ع) فرمان داده شده است.

بُكیر در مكه با افكار و اندیشه‌های امام حسین(ع) آشنا می‌شود.

مردم كوفه با ارسالِ نامه‌هایی بی‌شمار، حسین(ع) را به كوفه دعوت كرده‌اند تا در قیام علیه یزید، آنها را یاری كنند.

حر اِبن یزید ریاحی به همراهِ بُكیر و دو هزار سوار از سوی عبیداله مأمور می‌شوند به سمتِ كاروان حسین(ع) كه به سمتِ كوفه در حركت هستند بروند.

كاروان امام حسین(ع) در شماری اندك در كربلا به محاصره‌ هزاران نفر از سپاهیان‌ِ دستگاهِ خلافت درمی‌آیند. در روز عاشورا، نورِ حقیقت بر چشمان‌ِ بُكیر می‌تابد و …

فراهنگ**9246**1601**
۰ نفر