شب آرام جایگاه ها در زمان اعلام نرخ جدید بنزین/ كارت های سوخت باقی می مانند

تهران - ایرنا - رئیس كانون كارفرمایی جایگاه داران سوخت كشور با بیان آنكه پس از تك نرخی شدن بنزین، كارت های سوخت همچنان باقی خواهند ماند، گفت: در شب گذشته كه نرخ جدید بنزین اعلام شد، جایگاه های عرضه، وضعیت آرامی را داشتند و تغییری در میزان سوختگیری خودروها ایجاد نشد.

ناصر رئیسی فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: سهمیه بنزین 60 لیتری 700 تومانی، تاثیر مهمی در وضعیت معیشت خانواده ها نداشت و بنابراین حدف آن نیز مشكلی را برای مردم ایجاد نمی كند.

رئیس كانون كارفرمایی جایگاه داران سوخت كشور با بیان آنكه عرضه بنزین دو نرخی در جایگاه ها، مشكلات فراوانی را برای جایگاه داران ایجاد كرده بود، افزود: عرضه بنزین یارانه ای، فساد آور بوده و باعث شده بود كه برخی افراد اقدام به سوءاستفاه از آن كنند.

وی اضافه كرد: همچنین عرضه بنزین یارانه ای زمینه گسترش قاچاق سوخت را فراهم كرده بود به طوری كه ماهانه حجم قابل توجهی بنزین به صورت قاچاق از كشور خارج می شد.

رئیس كانون كارفرمایی جایگاه داران سوخت كشور ادامه داد: نرم افزار مدیریت سوخت نیز گاهی اوقات دچار مشكل می شد و مشكلاتی را برای جایگاه داران ایجاد می كرد.

رئیسی فرد در خصوص كنار گذاشتن كارت های سوخت پس از تك نرخی شدن بنزین، گفت: به دلیل مزایایی كه كارت های سوخت دارند، آنها حذف نخواهند شد.

رئیس كانون كارفرمایی جایگاه داران سوخت كشور اضافه كرد: از كارت های سوخت می توان به عنوان منبعی برای جمع آوری آمار و اطلاعات مربوط به مصرف سوخت كه در سیاستگذاری های كلان كاربرد دارد، استفاده كرد.

شركت ملی پخش فرآورده های نفتی شب گذشته اعلام كرد، از روز سه شنبه (٥ خردادماه امسال) هر لیتر بنزین معمولی با نرخ ١٠٠٠ تومان و هر لیتر بنزین سوپر نیز با نرخ ١٢٠٠ تومان عرضه خواهد شد. همچنین، از تاریخ اعلام شده نفت گاز در جایگاههای سوخت كشور با نرخ ٣٠٠ تومان عرضه می شود.

نفت سفید نیز با نرخ هر لیتر ١٥٠ تومان و گاز مایع هر كیلو ٢٣٠ تومان عرضه خواهد شد.

براساس این گزارش، آن دسته از افراد كه در كارت سوخت خود بنزین ٧٠٠ تومانی دارند فقط تا پایان شهریور ماه فرصت دارند آن را استفاده كنند.

گفتنی است، سخنگوی شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در حال حاضر نزدیك به ٢,٥ میلیارد لیتر سهمیه بنزین٧٠٠ تومانی در كارتهای سوخت خودروهای شخصی و موتورسیكلت ها باقی مانده است.

داود عربعلی در این خصوص افزود: براساس این آماركه در ١٢ اردیبشهت ماه امسال از سامانه هوشمند سوخت استخراج شده است، بیش از دو میلیارد و ٧٧ میلیون لیتر از سهمیه باقیمانده در كارتهای سوخت به خودروهای سواری اختصاص دارد.

اقتصام(4)2022**1558
۰ نفر