۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۱
کد خبر: 81623376
T T
۰ نفر
استفاده 134 ترابايتي از اينترنت همراه اول در شبانه روز در کشور

اروميه - ايرنا - عضو هيات مديره شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: در هر شبانه روز 134 ترابايت اينترنت همراه اول در کشور مورد استفاده کاربران قرار مي گيرد.

ناصر يوسف پور روز سه شنبه در آيين افتتاح هفتمين کنفرانس بين المللي فناوري اطلاعات و دانش در اروميه افزود: اين ميزان مصرف در اول خردادماه امسال ثبت شده که 5.5 برابر اول خرداد سال گذشته و حدود 100 برابر زمان مشابه سال 91 است.

وي اضافه کرد: در حال حاضر 72 ميليون سيم کارت در کشور واگذار شده که 42 ميليون سيم کارت فعال است.

وي اظهار کرد: هم اکنون 21 ميليون مشترک نيز از اينترنت 3G در کشور استفاده مي کنند.

عضو هيات مديره شرکت مخابرات ايران ادامه داد: 27.5 ميليون گوشي هوشمند در کشور مورد استفاده قرار مي گيرد که از اين تعداد 17 ميليون گوشي از خدمات همراه اول بهره مي برند.

يوسف پور گفت: در حال حاضر به امکانات نسل چهارم تلفن همراه در کشور مجهز شده ايم و قرار است در سال 2020 به نسل پنجم نيز مجهز شويم.

وي افزود: نزديک به هفت ميليارد سيم کارت تلفن همراه در دنيا وجود دارد که سه ميليارد و 700 ميليون سيم کارت فعال هستند.

فناوري تلفن همراه از اواسط دهه 70 شمسي به ايران وارد شد و از اواسط دهه 80 نيز با ورود اپراتور دوم، اين فناوري در اختيار بسياري از مردم قرار گرفت.

** کنفرانس ها بايد در ايجاد ارتباط بين دانشگاه و صنعت موثر باشند

مسعود شفيعي رييس انجمن ICT کشور نيز در اين مراسم گفت: اين نوع کنفرانس ها بايد در تقويت بنيه هاي اقتصاد دانش بنيان کشور، ايجاد ارتباط بيشتر بين صنعت و دانشگاه و رفع معضل بيکاري تاثيرگذار باشند.

وي اضافه کرد: در حال حاضر بيکاري، دغدغه مهم مردم و مسوولان است و طبق گفته مسوولان، نزديک به 15 هزار دکتراي بيکار در کشور داريم.

وي اظهار کرد: در کشور ما شاخصه توليد علم، بسيار بالاست ولي اين علوم به اختراع، ابداع و توليد ختم نمي شوند و بيشتر سود آن به محققان ديگر کشورها مي رسد.

رييس انجمن ICT کشور در ادامه با اشاره به لزوم توجه به اين رشته در کشور گفت: بسياري از مشکلات شهرهاي بزرگ از جمله ترافيک و آلودگي هوا با استفاده از فناوري اطلاعات حل مي شود و بايد به اين سمت حرکت کنيم.

انجمن ICT کشور از سال 83 آغاز به کار کرده و نزديک به يک هزار نفر عضو دارد.

** نهضت باسواد کردن 188 هزار بيسواد بايد در آذربايجان غربي ايجاد شود

نادر صفرزاده معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار آذربايجان غربي نيز در اين آيين با اشاره به لزوم استفاده از فناوري اطلاعات در راستاي مقابله با بيکاري در کشور و استان اظهار کرد: بايد نهضتي براي باسواد کردن 180 هزار بيسواد و اشتغال به کار بيکاران در آذربايجان غربي ايجاد شود که در اين صورت مي توانيم زمينه پيشرفت استان را فراهم کنيم.

در حال حاضر افزون بر 110 هزار فارغ التحصيل بيکار در آذربايجان غربي شناسايي شده است.

هفتمين کنفرانس بين المللي فناوري اطلاعات و دانش از امروز در اروميه آغاز به کار کرد و تا روز پنجشنبه اين هفته ادامه دارد.

700 مقاله به دبيرخانه اين کنگره رسيده بود که از اين تعداد 300 مقاله پذيرفته شده است.

200 مقاله در اين کنگره به صورت شفاهي و 100 مقاله نيز به صورت پوستر ارائه مي شود.

سخنراناني از ژاپن و هند نيز در اين کنگره سخنراني مي کنند.

2093/6008
۰ نفر