۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۰۰
کد خبر: 81624867
T T
۰ نفر
خبرنگار ایرنا برگزیده هشتمین جشنواره مطبوعات غرب كشور شد

ایلام - ایرنا - خبرنگار ایرنا مركز ایلام به عنوان برگزیده بخش یادداشت هشتمین جشنواره مطبوعات غرب كشور شناخته شد.

به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب كشور روز چهارشنبه با حضور مسوولان استان لرستان در سرسرای اجتماعات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم آباد برگزار شد.

در این آیین مجید سلیمانی نژاد خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز ایلام در بخش یاداشت شایسته تقدیر شناخته شده و علاوه بر تندیس جشنواره، لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به وی اعطا شد.

همچنین مجتبی كاور خبرنگار خبرگزاری مهر استان ایلام در بخش مقاله رتبه سوم و رحمان جابری خبرنگار روزنامه صدای ملت از ایلام نیز در بخش خبر حائز رتبه نخست گردید.

470 نفر در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب كشور آثار خود را به دبیرخانه حشنواره ارسال كرده بودند كه شامل بیش از یك هزار و 500 اثر در 10 رشته مختلف بود.

جشنواره شامل سه بخش تخصصی و حرفه ای (منطقه ای)، شامل مقاله، سرمقاله و یادداشت، عكس، طراحی و صفحه آرایی، طنز مكتوب، طنز تصویری، تیتر، خبر، مصاحبه و گزارش بود.

در بخش ویژه (منطقه ای) مقالات تحلیلی مندرج در مطبوعات و خبرگزاری ها با موضوع شعار سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بررسی شد.

همچنین بخش سوم شامل بخش موضوعی و حمایتی در حوزه محیط زیست با حمایت و اعطای جوایز از سوی اداره كل محیط زیست استان لرستان ویژه اهالی رسانه این استان برگزار شد.

همچنین همزمان با آغاز بكار هشتمین جشنواره مطبوعات غرب كشور، آثار خبر، گزارش و عكس فعالان مطبوعات و خبرگزاری های غرب كشور در 12 غرفه از جمله خبرگزاری ها، نشریات محلی، مطبوعات سراسری و خانه مطبوعات به نمایش گذاشته شده است.

بیشترین تعداد شركت كننده در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب كشور با 270 شركت كننده مربوط به اهالی رسانه های استان لرستان بود كه بیش از 50 درصد آثار ارسالی را شامل می شد.

در این جشنواره 62 نفر از خبرنگاران استان همدان، 55 نفر از استان ایلام، 52 نفر از استان كردستان و 41 نفر هم از استان كرمانشاه شركت كرده بودند.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: آثار ارسال شده توسط هیات داوران كه مركب از افراد صاحب نظر و كارشناس در این حوزه بود مورد ارزیابی قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا حنان اظهار كرد: از بین استان های شركت كننده در هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب كشور به لحاظ كمی تعداد نشریات لرستان نسبت به دیگر استان ها بالاتر بوده است.

مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور استاندار لرستان، مدیركل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس هیات مدیره اتحادیه مطبوعات محلی كشور، برخی مدیران كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های همجوار و مسوولان استانی در خرم آباد برگزار شد.

6119