۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۴۹
کد خبر: 81626215
T T
۰ نفر
قانون های مصوب در زمینه حمایت از زنان و كودكان بی سرپرست اجرا نمی شود

زنجان - ایرنا - رییس انجمن مددكاران اجتماعی ایران گفت: قانون های مصوب در زمینه حمایت از زنان و كودكان بی سرپرست از جمله پرداخت حداقل یك سوم حقوق كارمندان دولت به عنوان مستمری ماهانه به این قشر از جامعه اجرا نمی شود.

سیدحسن موسوی چلك روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به روند افزایش آمار زنان سرپرست خانوار در جامعه، افزود: تعداد یك میلیون و 200 هزار زن سرپرست خانوار در سال 75 به بیش از دو میلیون و 553 هزار نفر در سال 90 افزایش یافته است.

وی از طلاق، فوت و تصادفات به عنوان مهمترین علل افزایش تعداد این زنان در جامعه نام برد.

رییس انجمن مددكاران اجتماعی ایران گفت: تعدادی از این زنان تحت پوشش بهزیستی و برخی تحت پوشش كمیته امداد هستند اما این امر نمی تواند موید تحت پوشش بودن تمامی زنان سرپرست خانوار در كشور باشد.

نداشتن مهارت كافی و عدم علاقه مند به استقلال مالی و اعتقاد به وجود آب باریكه ای به عنوان مستمری از مهمترین مشكلات مبتلا به جامعه زنان سرپرست خانوار است.

موسوی از كاهش سالانه روند ازدواج و افزایش تعداد طلاق در جامعه خبر داد و یادآورشد: به ازای هر پنج ازدواج یك طلاق در كشور ثبت می شود.

وی تعداد جمعیت دارای سن ازدواج در كشور را 11 میلیون نفر اعلام و اضافه كرد: متاسفانه آسیب های اجتماعی كانون خانواده را نشانه گرفته است.

رییس انجمن مددكاری ایران گسترش اعتیاد را زنگ خطری برای جامعه عنوان كردو گفت: بر اساس آمارهای موجود دو میلیون و 325 هزار نفر به صورت دایمی یا تفننی در كشور از مواد مخدر استفاده می كنند.

موسوی نبود سیستم لازم برای ثبت دقیق تعداد معتادان كشور را از مشكلات این بخش برشمرد.

وی همچنین از پایین آمدن سن استفاده و گرایش زنان به مواد مخدر در كشور خبر داد.

انجمن مددكاری ایران دارای 27 شعبه استانی و 14 كارگروه تخصصی است.

7318/6085/ 6075
۰ نفر