۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۱۵
کد خبر: 81626364
T T
۰ نفر
انتقاد استاندار كرمان از طولاني شدن روند اخذ مجوزها

كرمان - ايرنا - استاندار كرمان در ديدار وزير جهاد كشاورزي گفت: در واگذاري زمين به پروژه ها با مشكل مواجه هستيم.

به گزارش روابط عمومي استانداري كرمان عليرضا رزم حسيني شامگاه چهارشنبه در ديدار وزير جهاد كشاورزي كه به منظور بازديد از چند طرح كشاورزي وارد كرمان شد به مشكلات واگذاري زمين چند طرح سرمايه گذاري در استان كرمان اشاره كرد و گفت: در واگذاري زمين براي صنعت مشكل داريم و در پروژه پتروشيمي فجر، مشكل واگذاري زمين اين پروژه پس از 6 ماه هنوز حل نشده است.

وي افزود: پروژه گردشگري هنزاء در منطقه رابر نيز 9 ماه در مرحله واگذاري زمين مانده است.

وي با بيان اينكه از سرمايه گذار اين پروژه براي اجرا ضمانت گرفته ام گفت: اين پروژه يك طرح گردشگري است كه با اجراي آن براي بيش از هزار نفر شغل ايجاد مي شود و قرار است بهترين پيست اسكي كشور در اين منطقه ايجاد شود.

استاندار كرمان اظهار كرد: اما قوانين مزاحم راه اين سرمايه گذاري را بسته است.

وي گفت: چه كسي بايد اين مشكلات را حل كند آيا بايد دست روي دست بگذاريم تا مردم نا اميد شوند و سرمايه گذاران نيز فرار كنند؟

رزم حسيني با تاكيد بر اينكه ما اختيارات را براي استاندار نمي خواهيم گفت: وزارت خانه ها اختيارات مرتبط با استانها را به دستگاه هاي اجرايي بدهند تا از طولاني شدن روند سرمايه گذاري جلوگيري شود.

وزير جهاد كشاورزي نيز در اين ديدار پس از شنيدن مشكلات پيش روي پروژه هاي سرمايه گذاري استان گفت: من اختيارات خود در اين زمينه را در چارچوب مقررات به استان واگذار مي كنم اما استان هم موظف است در چارچوب مقررات از اين اختيارات استفاده كند.

محمود حجتي به منظور بازديد از چند طرح كشاورزي، گلخانه اي و آبياري در شهرستان هاي بافت، رابر، جيرفت، عنبرآباد، كهنوج و منوجان به استان كرمان سفر كرد.

3028