۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۴
کد خبر: 81627601
T T
۰ نفر
تمجید مردم عربستان از ناجی مسجد شیعیان دمام از عملیات تروریستی

تهران - ایرنا - پایگاه خبری ارم یمن روز شنبه از تمجید گسترده مردم عربستان از عبدالجلیل الاربش كه مانع ورود بمب گذار تروریستی به صحن مسجد شیعیان در دمام در روز جمعه شد، خبر داد.

این پایگاه خبری افزود: هزاران نفر از مردم عربستان با انتشار گسترده عكس های متعددی از این جوان شیعه شهید كه با جدیت مانع ورود عامل بمب گذاری تروریستی داعش به صحن مسجد شیعیان در دمام شد، در شبكه های اجتماعی، وی را مانع اصلی انفجار بمب در داخل مسجد دانستند كه به شهادت تعداد بسیاری از شیعیان می انجامید.

این گزارش افزود كه اگر ممانعت او نبود، تعداد شهدای مسجد دمام بسیار بیشتر از مسجد القدیح در قطیف در شرق عربستان می شد كه بیش از 22 شهید و دهها مجروح برجای گذاشت.

این جوان شیعه كه به شخص تروریست مشكوك شده بود، با جدیت از ورود وی به صحن مسجد جلوگیری كرد تا جایی كه عامل انتحاری خود را در محل توقفگاه خودروها منفجر كرد و در اثر این انفجار چهار نفر كشته و تعدادی نیز مجروح شدند.

عبدالجلیل الاربش نیز به دلیل جراحات شدیدی كه از این انفجار برداشته بود، به رغم تلاش مردم برای نجات وی، به شهادت رسید.

سخنگوی وزارت كشور عربستان اعلام كرده بود كه نیروهای امنیتی به خودرو متوقف شده در نزدیكی مسجد مشكوك شده بودند كه یكباره با انفجار آن مواجه شدند، اما شاهدان روایت دیگری می گویند و اعلام كردند كه عبدالجلیل الاربش تنها شخصی بود كه مانع ورود عامل انتحاری به مسجد شده است.

عكس هایی از عبدالجلیل قبل از شهادت و تلاش برای نجات وی بصورت گسترده در شبكه های اجتماعی همراه با ستایش از اقدام الاربش بین مردم دست به دست می شود.

مردم عربستان از دقایقی پس از وقوع این حادثه با شهید خواندن الاربش، از تلاش وی برای جلوگیری از این اقدام تروریستی ستایش كرده اند.

**خاورم**1653**1651
۰ نفر