۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۲
کد خبر: 81628896
T T
۰ نفر
آیت الله جوادی آملی:اعتقادی به ساخت و استفاده از سلاح هسته ای نداریم

قم ـ ایرنا ـ استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: رهبر معظم انقلاب و همه عالمان دین فتوا به تحریم سلاح های كشتار جمعی و بمب هسته ای داده اند، زیرا ما اعتقادی به ساخت و استفاده از این اسلحه نداریم.

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالله جوادی آملی شنبه شب در دومین اجلاسیه اساتید مراكز تخصصی حوزه علمیه قم افزود: به جان كری (وزیر امور خارجه آمریكا) بگویید كه شما با ایستادن بر قبر میلیونها نفر انسان بی گناه قد خود را بلند كرده اید، اما ما معتقدیم انسانها را با كشتن نمی شود اداره كرد.

وی با بیان اینكه آمریكایی ها ریشه های فرهنگی نداشته و با راهزنی و كشتار امروز بالا آمده و قدرتمند شده اند، اظهار داشت: همانگونه كه حضرت داوود و سلیمان(ع) از قدرت بسیار زیادی كه خداوند متعال به آنها داده بود، سوء استفاده نكردند، ما هم قطعا اینگونه خواهیم بود، زیرا در نظام اسلامی اصل بر دفاع و حفظ جان است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینكه حضرت ولیعصر(عج) در هنگام ظهور ابتدا عقل و علم و آگاهی مردم را افزایش داده و سپس جامعه را به سمت و سوی عدل و داد پیش می برد، خاطرنشان كرد: ملتی عادل و دادگر است كه عالم و عاقل باشد و در مدار انصاف گام بردارد.

وی با بیان اینكه مبنای حقوقی و فلسفی غربی ها به دلیل جدایی از دین و آموزه های الهی ابتر است و حرف و سخن عالمانه ای برای جهانیان ندارند، تصریح كرد: امروز حوزه های علمیه با تكیه بر رشته های تخصصی، باید مبانی قوی در عرصه های مختلف را از منابع دینی استخراج كرده و به جهانیان عرضه كند.

آیت الله جوادی آملی گفت: امروز همه جهانیان می خواهند بدانند نظام اسلامی كه به بركت مجاهدت های امام راحل(ره) و خون شهدا به ثمر رسیده است، چه سخنی برای انسانها دارد و چه ارمغانی برای آنها آورده است و قطعا این مهم، تكلیف و وظیفه حوزه های علمیه و مراكز تخصصی حوزه ها را بسیار سنگین تر كرده است.

وی در پایان با بیان اینكه بزرگترین خطر بستن در غدیر و باز كردن در ثقیفه، جلوگیری از قدرت تعقل و تدبر مردم بود كه در طول تاریخ منجر به غصب حق الهی ائمه اطهار(ع) شد، خاطرنشان كرد: امروز اساتید رشته های تخصصی حوزه های علمیه وظیفه دارند تا عقل و تدبیر و ژرف نگری را در جامعه گسترش دهند.

دومین اجلاسیه اساتید مراكز تخصصی حوزه علمیه قم با حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، اعضای شورای عالی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جمعی از اساتید رشته های تخصصی حوزه های علمیه در سالن همایش های مدرسه علمیه دارالشفاء قم برگزار شد. ك/3

8146/ 6133/1358
۰ نفر