۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۰
کد خبر: 81628915
T T
۰ نفر
اعتقادي به ساخت و استفاده از سلاح هسته اي نداريم

قم ـ ايرنا ـ استاد برجسته حوزه علميه قم گفت: رهبر معظم انقلاب و همه عالمان دين فتوا به تحريم سلاح هاي كشتار جمعي و بمب هسته اي داده اند، زيرا ما اعتقادي به ساخت و استفاده از اين اسلحه نداريم.

به گزارش ايرنا، آيت الله عبدالله جوادي آملي شنبه شب در دومين اجلاسيه اساتيد مراكز تخصصي حوزه علميه قم افزود: به جان كري (وزير امور خارجه آمريكا) بگوييد كه شما با ايستادن بر قبر ميليونها نفر انسان بي گناه قد خود را بلند كرده ايد، اما ما معتقديم انسانها را با كشتن نمي شود اداره كرد.

وي با بيان اينكه آمريكايي ها ريشه هاي فرهنگي نداشته و با راهزني و كشتار امروز بالا آمده و قدرتمند شده اند، اظهار داشت: همانگونه كه حضرت داوود و سليمان(ع) از قدرت بسيار زيادي كه خداوند متعال به آنها داده بود، سوء استفاده نكردند، ما هم قطعا اينگونه خواهيم بود، زيرا در نظام اسلامي اصل بر دفاع و حفظ جان است.

استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه حضرت وليعصر(عج) در هنگام ظهور ابتدا عقل و علم و آگاهي مردم را افزايش داده و سپس جامعه را به سمت و سوي عدل و داد پيش مي برد، خاطرنشان كرد: ملتي عادل و دادگر است كه عالم و عاقل باشد و در مدار انصاف گام بردارد.

وي با بيان اينكه مبناي حقوقي و فلسفي غربي ها به دليل جدايي از دين و آموزه هاي الهي ابتر است و حرف و سخن عالمانه اي براي جهانيان ندارند، تصريح كرد: امروز حوزه هاي علميه با تكيه بر رشته هاي تخصصي، بايد مباني قوي در عرصه هاي مختلف را از منابع ديني استخراج كرده و به جهانيان عرضه كند.

آيت الله جوادي آملي گفت: امروز همه جهانيان مي خواهند بدانند نظام اسلامي كه به بركت مجاهدت هاي امام راحل(ره) و خون شهدا به ثمر رسيده است، چه سخني براي انسانها دارد و چه ارمغاني براي آنها آورده است و قطعا اين مهم، تكليف و وظيفه حوزه هاي علميه و مراكز تخصصي حوزه ها را بسيار سنگين تر كرده است.

وي در پايان با بيان اينكه بزرگترين خطر بستن در غدير و باز كردن در ثقيفه، جلوگيري از قدرت تعقل و تدبر مردم بود كه در طول تاريخ منجر به غصب حق الهي ائمه اطهار(ع) شد، خاطرنشان كرد: امروز اساتيد رشته هاي تخصصي حوزه هاي علميه وظيفه دارند تا عقل و تدبير و ژرف نگري را در جامعه گسترش دهند.

دومين اجلاسيه اساتيد مراكز تخصصي حوزه علميه قم با حضور آيت الله حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه، اعضاي شوراي عالي و جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جمعي از اساتيد رشته هاي تخصصي حوزه هاي علميه در سالن همايش هاي مدرسه علميه دارالشفاء قم برگزار شد. ك/3

8146/ 6133/